W WFD skrev:
Allemansrätten styr hur länge du får tälta i ett visst område. Så din fråga kanske borde vara, prisvärda campingplatser. Har du tur kanske du kan få til
F fribygg skrev:
Absolut, vet du inte var Skånes åsar ligger tycker jag du ska ge dej ut och upptäcka dem!
RoTe RoTe skrev:
Du får nog utveckla frågan lite för jag gissar att du hört talas om campingar.
Men så jag såna konstiga kommentarer snälla

l ett avtal med en bonde som upplåter ett område på sin gård för några tusenlappar i månaden.

Lycka till med återbetalningen
W WFD skrev:
Allemansrätten styr hur länge du får tälta i ett visst område. Så din fråga kanske borde vara, prisvärda campingplatser. Har du tur kanske du kan få till ett avtal med en bonde som upplåter ett område på sin gård för några tusenlappar i månaden.

Lycka till med återbetalningen av spelskulderna.

F fribygg skrev:
Absolut, vet du inte var Skånes åsar ligger tycker jag du ska ge dej ut och upptäcka dem!
Kollade upp det faktiskt!!

F fribygg skrev:
Jag uppfattade det som att TS sökte tältplats i Skåne, vill man långtidscampa hyr man lämpligen in sig på en campingplats som erbjuder långtidscampin
W WFD skrev:
Allemansrätten styr hur länge du får tälta i ett visst område. Så din fråga kanske borde vara, prisvärda campingplatser. Har du tur kanske du kan få till ett avtal med en bonde som upplåter ett område på sin gård för några tusenlappar i månaden.

Lycka till med återbetalningen av spelskulderna.
jag fattar faktiskt!!

Amanda Nylander Amanda Nylander skrev:
Kollade upp det faktiskt!!
Hur många av dem har du besökt?

S Sthlm_ skrev:
Poppar popcorn. Det är ju ändå fredag
??

F fribygg skrev:
Hur många av dem har du besökt?
Vad menar du?

I Höör finns en vinteröppen camping, som kostar 10.400 fram till 22 mars 2026.

• Gilla
Amanda Nylander
  • Laddar…
Pjosk75 Pjosk75 skrev:
I Höör finns en vinteröppen camping, som kostar 10.400 fram till 22 mars 2026.
Okej ska kolla!!

Frågan är väl lite "luddig" skriven när du undrar över en tältplats i Skåne. Du vet ju självklart om att det finns uppåt hundratalet tältplatser i Skåne. Frågan är väl, dels om du söker en tältplats som är öppen vintertid, och vad du tänkt ställa upp på tältplatsen... tält, husvagn eller husbil?

Söker du inte en officiell campingplats så varför inte bara kontakta en bonde om du vill ställa upp en husvagn eller husbil på bondens mark. Även om du vill få tillgång till vatten och el. Har du tur kanske du kan ställa upp vagnen eller husbilen i en lada förutsatt att du är skötsam. 😉

Annars har du en hyfsad bra förteckning över officiella campingplatser som är året-runt-öppna här:
https://camping.se/sv/sok-och-boka?facilities.default=103029
Huvudsida: https://camping.se/sv/upptack/aretrunt

Jag bor själv i Kalmar och har även fastighet på Öland och jag trodde att våra fyra stora campingar i Borgholms kommun dvs Böda Sand, Lundegård, Klinta Camping och Kapelludden var året-runt-öppna men jag hittar inget som styrker det. 😠

• Gilla
Amanda Nylander
  • Laddar…
Satsuki
Så vitt jag vet finns det ingen långtidskamping i Skrylle och man får endast tälta en natt där.

• Gilla
Amanda Nylander
  • Laddar…
Karl webmaster Johansson Karl webmaster Johansson skrev:
Frågan är väl lite "luddig" skriven när du undrar över en tältplats i Skåne. Du vet ju självklart om att det finns uppåt hundratalet tältplatser i Skåne. Frågan är väl, dels om du söker en tältplats som är öppen vintertid, och vad du tänkt ställa upp på tältplatsen... tält, husvagn eller husbil?

Söker du inte en officiell campingplats så varför inte bara kontakta en bonde om du vill ställa upp en husvagn eller husbil på bondens mark. Även om du vill få tillgång till vatten och el. Har du tur kanske du kan ställa upp vagnen eller husbilen i en lada förutsatt att du är skötsam. 😉

Annars har du en hyfsad bra förteckning över officiella campingplatser som är året-runt-öppna här:
[länk]
Huvudsida: [länk]

Jag bor själv i Kalmar och har även fastighet på Öland och jag trodde att våra fyra stora campingar i Borgholms kommun dvs Böda Sand, Lundegård, Klinta Camping och Kapelludden var året-runt-öppna men jag hittar inget som styrker det. 😠
Tack för svaret!

Satsuki Satsuki skrev:
Så vitt jag vet finns det ingen långtidskamping i Skrylle och man får endast tälta en natt där.
Okej! Har mejlat dom kan nog mer!!

Satsuki
Okej! Har mejlat dom kan nog mer!!
Skrylle är ett strövområde med vindskydd. Inte en camping. Där finns inga tältplatser men vindskydd där man kan övernatta enstaka nätter. Vilket jag vet för att jag bor granne m Skrylle….

• Gilla
fribygg
  • Laddar…
Hur ska jag vet att du bor nära skylle när du hade en spydig kommentar?

Satsuki
Hur ska jag vet att du bor nära skylle när du hade en spydig kommentar?
Jag upplyste om att Skrylle inte är en camping, du trodde inte på det och menar att jag fäller spydiga kommentarer?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.