10 070 läst ·
30 svar
10k läst
30 svar
Vertikalputsmaskin/Spindle sander Sverige?
Har själv letat JET produkter i sverige och för närvarande verkar det inte finnas några återförsäljare. Förut kunde man beställa från Ejca men dom verkar ha lagt ner. Enligt JET's hemsida så ska Luna vara återförsäljare men dom verkar inte vara intresserade.
Så vad jag gjorde var att jag började leta utomlands, Danmark, Finland, UK och Tyskland. Dom som var billigast var Tyskland.
Den maskin du letar efter finns att få från tex, http://www.kirchner-holzbearbeitung.de/.
Text på tyska men går att få med engelsk text uppe i högra hörnet. Annars går det alltid att använda google chrome som automatiskt översätter hela websidor till valfritt språk.
Jag har fått pris på 481,50 euro + 19% moms (tysk moms) för JBOS-5. Har även fått pris på JBOS-10 på 1235 euro + 19% moms. Frakten är inte så farlig skulle jag gissa.
Väntar i denna stund på en leverans av följande JET maskiner från just det företaget i Tyskland.
Jet JDP-2800VS 400V pelarborrmaskin
Jet JWBS-18Q 400V bandsåg
Jet 31a Combination Belt & Disc Sander
och här gick frakten på 125 euro + 19% moms. Varje maskin väger över 100kg/st
Så vad jag gjorde var att jag började leta utomlands, Danmark, Finland, UK och Tyskland. Dom som var billigast var Tyskland.
Den maskin du letar efter finns att få från tex, http://www.kirchner-holzbearbeitung.de/.
Text på tyska men går att få med engelsk text uppe i högra hörnet. Annars går det alltid att använda google chrome som automatiskt översätter hela websidor till valfritt språk.
Jag har fått pris på 481,50 euro + 19% moms (tysk moms) för JBOS-5. Har även fått pris på JBOS-10 på 1235 euro + 19% moms. Frakten är inte så farlig skulle jag gissa.
Väntar i denna stund på en leverans av följande JET maskiner från just det företaget i Tyskland.
Vart det 125 euro +19 % moms för varje maskin eller? ;DP-e-t-e-r skrev:Har själv letat JET produkter i sverige och för närvarande verkar det inte finnas några återförsäljare. Förut kunde man beställa från Ejca men dom verkar ha lagt ner. Enligt JET's hemsida så ska Luna vara återförsäljare men dom verkar inte vara intresserade.
Den maskin du letar efter finns att få från tex, [länk].
Som jag löst det är att köra med sliprullar i pelarborren, visserligen en Arboga så den klarar det och sen ett bord för det med löstagbara plattor för varje sliprulle.
/Kent
/Kent
Som jag sa, Arboga är maskinen dvs stabil maskin på en 100 kg typ och sliprullarna köper jag faktiskt på Biltema.
Klart man kan sätta dit större och dyrare med men de räcker för mig.
Behöver jag större så kan jag skaffa till vertikalfräsen eller slipa på hjulen på långbandputsen.
/Kent
Klart man kan sätta dit större och dyrare med men de räcker för mig.
Behöver jag större så kan jag skaffa till vertikalfräsen eller slipa på hjulen på långbandputsen.
/Kent
Det verkar inte som att ejca har en spindle sander från JET eftersom den inte finns i deras katalog!jac skrev:
Jag ringde just och hörde ifall de hade JET maskiner och svar: Nej! De var inte längre återförsäljare till JETjac skrev:
Det verkar som om Swedendro numera är svensk JET ÅF.
http://www.swedendro-tools.se/news/jetr-maskiner-snart-har
http://www.swedendro-tools.se/news/jetr-maskiner-snart-har