Hej!
Någon som vet om det finns en vertikal kökslåda att köpa, alltså en låda som man tippat upp 90 grader?
Jag har byggt ett IKEA kök och har fått ett utrymme som är ca 15 cm brett och 1 m högt som jag skulle vilja utnyttja till att göra en smal utdragshylla (för tex kryddor eller kokböcker). I äldre kök har jag sett att det finns liknande lådor för att förvara brickor och ugnsplåtar. IKEA verkar dock inte ha någon sån låda men det kanske finns någon annan leverantör som har det?
/Patrik
Någon som vet om det finns en vertikal kökslåda att köpa, alltså en låda som man tippat upp 90 grader?
Jag har byggt ett IKEA kök och har fått ett utrymme som är ca 15 cm brett och 1 m högt som jag skulle vilja utnyttja till att göra en smal utdragshylla (för tex kryddor eller kokböcker). I äldre kök har jag sett att det finns liknande lådor för att förvara brickor och ugnsplåtar. IKEA verkar dock inte ha någon sån låda men det kanske finns någon annan leverantör som har det?
/Patrik
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 083 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 083 inlägg
Hej!
Kan det här vara något som fungerar?
http://luckoronline.se/koksinredning/bankskapsutdrag/15-cm-base-lagskapsutdrag
Du får väl höra med dem om hur du på bästa sätt fixar att det blir 1 m högt, typ 2 stycken á 54 cm varav den ena kapas lite.
Kan det här vara något som fungerar?
http://luckoronline.se/koksinredning/bankskapsutdrag/15-cm-base-lagskapsutdrag
Du får väl höra med dem om hur du på bästa sätt fixar att det blir 1 m högt, typ 2 stycken á 54 cm varav den ena kapas lite.
Jag är (nästan) säker på att ikea har sådana utdrag. Men de har inte luckor som är 15 cm breda.Det går ju att kapa, men kanske svårt att få kanten snygg on det är en färdigmålad e. folierad lucka.
Deras modulmått är ju 10, 20, 40, o.s.v. Så de funkar jättebra så länge man kan hålla sig inom de måtten.
Deras modulmått är ju 10, 20, 40, o.s.v. Så de funkar jättebra så länge man kan hålla sig inom de måtten.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Sådan här öppna hyllor har jag använt som "passbitar" i vårt kök:
På ena sidan, bredvid ett högskåp, passade bredden perfekt, så där blev det tre på höjden.
På den andra sidan köket var det bara 16 cm kvar bredvid diskmaskinen,
men det var lätt att kapa och montera ihop till den bredden.
Allt standard IKEA.
Och dessa hyllor är perfekta för kokböcker, skärbrädor, sherryflaskor,
Jula- och Clas O-kataloger och annat smått och gott.
Och för brickor av alla storlekar.
Kan ta en bild och lägga upp om någon önskar
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
På ena sidan, bredvid ett högskåp, passade bredden perfekt, så där blev det tre på höjden.
På den andra sidan köket var det bara 16 cm kvar bredvid diskmaskinen,
men det var lätt att kapa och montera ihop till den bredden.
Allt standard IKEA.
Och dessa hyllor är perfekta för kokböcker, skärbrädor, sherryflaskor,
Jula- och Clas O-kataloger och annat smått och gott.
Och för brickor av alla storlekar.
Kan ta en bild och lägga upp om någon önskar
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 083 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 083 inlägg
Ja, Ikea har http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/70318868/ och det står att den passar en 20 cm bred stomme.Joh_81 skrev:Jag är (nästan) säker på att ikea har sådana utdrag. Men de har inte luckor som är 15 cm breda.Det går ju att kapa, men kanske svårt att få kanten snygg on det är en färdigmålad e. folierad lucka.
Fördelen med luckoronline.se är att de gör måttanpassade luckor så att TS kan få luckor som precis passar utrymmet, som inte är någon standardhöjd heller.
Klicka här för att svara