Hallå alla verktygsglada...
Kan nu säga att min nyinköpta motorsåg givit den där ultimata kicken som bara
verktyg kan ge(de berörda förstår)
Så maskulint verktyg med så mycket tillbehör med oändligt många möjligheter. såga med den, justera den, rengöra, trimma??
var bara tvungen att skriva detta och dela med mig ...så ni som inte införskaffat INFÖRSKAFFA!!! kicken håller i en vecka, vilken annan maskin åstadkommer det?? ;)

Ölkranen ger väl kickar hela livet ;).

Själv fylls jag av ett inre lugn varje gång jag tar fram gassvetsen...

fotografen: jäpp, har ingen hemma, men på jobbet när den åker på, så känner jag igen fenomenet, lite dynamit Harry känsla.
Jojjeblom: ölkran är nog inte fel, dricker mest vin och där om man köper tetra så får man väl den känslan i lågprisformat ;)

beror ju på vilken motorsåg, den enda jag kickar på är min Husqvarna 288'a även om en större hade varit bra ibland *s* Och för de som undrar så är det för att klyva stock till plank som jag pratar om, det här är liksom inga sågar man har i skogen för de är ena riktiga as att släpa på. Sen är det en skön känsla att se den tugga sig igenom det som inget annat rår på *s*
Nåja, får se när jag byter upp mig till en 395'a eller varför inte en 3120'a? de där extra hästarna hade varit bra ibland i torr bok och ek.

/Kent

C
Snickarboden skrev:
beror ju på vilken motorsåg, den enda jag kickar på är min Husqvarna 288'a även om en större hade varit bra ibland *s*
Påminner mig om när min morfar såg en annons om utförsäljning av motorsågar för 100:-/st på överskottslagret (detta var på den tiden de verkligen sysslade med försäljning av militär överskottsmateriel). Han kastade sig in i bilen och åkte dit direkt på morgonen, rusar in i butiken och frågar var de har motorsågarna. Där borta säger killen och pekar på ett gäng trälådor. -Jaha, hur många är det i en sån? En, svarar killen. Min morfar lyfte på locket och konstaterade att sågen hade tre handtag på varje sida. Det blev ingen affär, men annars hade nog en sådan varit ganska manlig att köra med.

Träffade en gång en äldre herre, som med entusiastisk röst redogjorde för sin inspektion av en till salu varande vägskrapa, av märket Landsverk. Efter att ha gått igenom diverse detaljer, som förekomst av schaktblad fram, skärets kondition på mitten och grusräfsan bak, rundade han av med att beskriva hyttens status och slutade med lysande ögon, när han med lyrisk stämma förkunnade:

"Och vet du, den hade sexton spakar!"

Tur sånt folk finns.

*S* faktum är att de största av husqvarnas sågar faktiskt finns som option med handtag runt om, säljs dock inte i Sverige eftersom den största som de har här normalt är 372 XP eller vad den nu heter idag. Självklart finns de större med men de är mer undantag här och säljs i mycket begränsad omfattning.

Sen om det är manligt eller ej struntar jag i men ju fler hästar ger större avverkning och vid vissa extremfall kan jag förstå behovet även vid fällning och kvistning. D v s träd som man inte kan famna om då man är två eller tre...

Manlighetskänslan ligger nog i att känna marken dunsa till då 20-40 ton dunsar ner *s* och sen låter man någon annan känsla fixa till det tlll annat som ved eller plank *ler*

/Kent

ktm525 skrev:
... kicken håller i en vecka, vilken annan maskin åstadkommer det?? ;)
Festool TS 55  :D
Vilket stort behov som fanns för sågning!
Min käresta fick lite konkurans där ...

Visserligen något mindre storleksklass (:D), men min Milwaukee tigersåg är det allt något speciellt med. Otrolig njutning när den obehindrat skär sig igenom tjocka plattor högdensitetsspånskiva! (Med en ClasISjön-såg är samma jobb rent plågsamt)

Hej,

Sthil 230 C, Sthil FS 45. Det är bra grejor, men sågen är lite klen ibland. då man går på stubbar.
Övriga brasaker
Matkia 3050, Dewalt skruvdragare, klippo. Det som nästan slår sågen är cobran. Hyrde från cramo. Borrade ca 50 hål och var helt slut i armarna dagen efter. (30 kg). Det var ett stenröse som skulle bort och de som var kvar var de som man inte orkad lyfta. I med snigel, det fungerade. Det var en hel del bök på mindre stenar att få borren att ta.

Har det i en bod på landet och en kylbag med öl. Blir lite törstig efter ett arbetspass, (träningspass) och tanten får inte pilla på grjorna. ;D

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.