Tokyu Hands fick jag också rekomenderat för mig innan jag var i Tokyo, dock kändes det som en slags Classe affär. Inte många verktyg alls på den jag var på.
Jag minns specifikt en verktygsbutik i Asakusa med mycket stämjärn och hyvlar och Hultaforsyxor för trippla priset ;)

edit: lyckas inte länka rätt, ska fixa senare.

Den är alltså stängd på bilden. Men Asakusa har ju mycket hantverkstema, och dessutom "Kitchen town" med knivbutiker. Du kanske kan fråga runt?

Annars kan jag tipsa om att gå på loppis eller marknad där och leta verktyg. Jag var på en väldigt stor marknad i Kyoto som brukar hållas varje sista söndag i månaden eller nåt sånt. Du får googla dig till det, det är stor grej.

Redigerat:
B
Får inte fram adressen....

trattalask
Lyfter denna tråd lite, någon som vet vart man kan hitta stämjärn i Tokyo?

I japan så brukar det bästa stället för verktyg vara "home center"/"home improvement store"som ofta ligger utanför centrum. Prova att leta efter Keiyo D2. Det är en kedja där man kan hitta allsköns verktyg.

Tokyo hands har ett litet urval, lite beroende på butik.

Mvh

/PC

trattalask
Ah, tack! Får kolla vad som finns i närheten. Blir tyvärr inte mycket tid till övers, så avstånd avgör ofta en del. Men alltid bra att veta vad man ska leta!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.