Fick en lite födelsedagspresent som jag nu haft mycket använgning för.

Ett bälte med lösa materialfickor och ett skruvdragarhölster, att jag klarat mig utan detta!? ;)
(Enda nackdelen var att jag ville ha hammare och skruvdragaren på samma sida men fick fördela vikten lite)

Verkar inte finnas färdiga bälten med skruvdragarhölster...

• 129820.jpg
  • 129829.jpg
  • 129830.jpg
  • 130412.jpg
P
Jo, det är riktigt skönt med bälte när man jobbar på lite större ytor. Jag kör med två bälten av samma modell som ditt, fast med fickor av svart skinn istället för mockastuket. Dom svarta är lite styvare.

Ett som på bilden här, och ett med den nedre fickan + hölstret på dina bilder. Funkar mumma!

• Toolbelt-1832-Large.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Själv så är man lite inne på att köpa ett snickers Flexi®Verktygsbälte. Någon som testat ett sådant?
9799.gif

Aldrig sett det förut, men det ser ju ut som en given succé! Blåbyxorna vill ju gärna kana ner utan hängslen när man stoppat i prylarna man behöver.

Vad kostar SWAT-selen?

SWAT selen fanns när jag köpte den hos den lokala Beijer för ca 1100-1200 spänn.

Sukta över den här länken :D

http://www.snickers.se/Snickers/market/products/productDetails.aspx?src=pDet&initFold1=9_

Väl värd sina pengar tycker jag för den funktion den ger. Mer stöd genom hängslen och ett genomtänkt midjebälte.

Jag har använt den i sommar när jag satt ihop ett staket . Mer lär det bli eftersom kåken skall underhållas de närmaste åren med takomläggning, gräva om grund etc.

jag kör den dagligen men är inte 100 % nöjd ,tycker den släpper i inställningen lite så man får spänna den 1 par gånger i veckan ..

annars är jag nöjd

Jag har Snickersselen och är nöjd med den. Själva selen har jag dock lagt åt sidan. Jag använder bara bältet. Jag tycker att man förlorar en del rörlighet med hängslena. Jag skall prova igen vid tillfälle.

P
Många snickare får problem med nacken/axlarna efter att ha använt hängselbyxor i många år och belastat axlarna med den extra vikten det utgör.
Ett bälte bärs kortare tid, men det väger ju desto mer än ett par blåbyxor med div. småverktyg.

Det kanske inte är något större problem om man är hemmapulare, men väl värt en tanke.

Antar att det är därför som selen är såpass fodrad upptill på hängslena. Men den största vikten ska ju sitta på höfterna, hängslena eller selen är väl mer stöd.

Finns dom med skruvdragarhölster eller har ni era skruvdragare i bokhyllan??? ;)

kom på en irriterad grej.

mitt bälte vrider sig medans man går ,är det någon annan som också har flexipocket som har det problemet ???

Byggare Nilsson skrev:
Själv så är man lite inne på att köpa ett snickers Flexi®Verktygsbälte. Någon som testat ett sådant?
[bild]

Alcaphone go home!

mvh

Var och provade SWAT-selen igår, men den satt inge skönt.
Testade i samma veva det svarta Snikki 1832 bältet, samma som "ACME" kör med.
den satt däremot riktigt skönt så får nog bli ett sådant!

P
Du kommer garanterat bli nöjd med ett sådant.
Mitt första bälte (köptes -91) var av den modellen, och sedan dess har jag prövat alla tänkbara varianter, men har nu fallit tillbaka på samma modell. Full circle lixom..

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.