5 930 läst ·
34 svar
6k läst
34 svar
Verktyg vid totalrenovering av kök?
Produkter som diskuteras: "Wolfcraft"
Wolfcraft
Smarta och innovativa verktyg från det tyska familjeföretaget Wolfcraft, grundat 1949 av Robert Wolff. Wolfcraft är en stor producent av verktyg, tillbehör och egenutvecklade produkter. I dagsläget har de mer än 550 patentskyddade produkter. I
Läs mer
Vad tror ni om denna laser? http://www.verkter.se/Matinstrument/Linjelaser/Linjelaser-Bosch-PLL-360-SET.html
Det är ju ingen linjelaser men vad jag förstår så funkar den även som sådan plus att den kan lägga en linje 360gr, dvs i hela rummet. Den är ju heller inte blå men 0,4mm/m borde väl vara ok, eller? Priset är i alla fall humant och det är ju med stativ dessutom.
Ska sänka taket i köket för att dra elen där och då tänkte jag även rikta taket då det är snett och vint (gammalt hus) så då borde ju 360gr-funktionen vara guld värd?
Det är ju ingen linjelaser men vad jag förstår så funkar den även som sådan plus att den kan lägga en linje 360gr, dvs i hela rummet. Den är ju heller inte blå men 0,4mm/m borde väl vara ok, eller? Priset är i alla fall humant och det är ju med stativ dessutom.
Ska sänka taket i köket för att dra elen där och då tänkte jag även rikta taket då det är snett och vint (gammalt hus) så då borde ju 360gr-funktionen vara guld värd?
Renoverare
· Stockholm
· 19 578 inlägg
Jag har den och är nöjd, lasern är rätt svag pga 360 rotationen, men inte ett större problem inomhus. Toleransen duger utmärkt
Om man beställer setet med stativ får man inte med det lilla fästet som medföljer om man bara köper lasern http://www.toolab.se/product/PLL-360-Bosch-Korslaser-Linjelaser
Jag har två fotostativ hemma, borde inte det gå att meka dit lasern på ett sådant stativ? För i så fall köper jag den utan stativ och får med det lilla fästet som verkar använbart om man ska var uppe vid taket och "lasra"
Jag har två fotostativ hemma, borde inte det gå att meka dit lasern på ett sådant stativ? För i så fall köper jag den utan stativ och får med det lilla fästet som verkar använbart om man ska var uppe vid taket och "lasra"
Renoverare
· Stockholm
· 19 578 inlägg
Jag skulle inte vilja ha mitt svindyra kolfiberstativ i lägenheten 
Nej det kan jag förståAndersMalmgren skrev:
Men jag har ett gammalt videostativ och ett Manfrotto (ej kolfiber) med snabbfäste på toppen och dessa är jag inte speciell rädd om. Men tror du det går att få fast den lösa plattan som man normalt säter på kameran i botten på lasern?
Renoverare
· Stockholm
· 19 578 inlägg
Jag ska förbi lgh efter jobbet och få några grejer fixade innan dagishämtning, kan ta en bild på den då, kommer inte exakt ihåg hur fästet ser ut, men jag har den modellen som kommer med stativ
Tomas, på sidan du länkar till står det att det är 1/4" gänga. Det är också den vanligaste gängan på kamerastativ.
Kan inte tänka mig att det skulle vara några problem att fästa "plattan" då botten på laserns hus (där gängan sitter) rimligtvis är plan. Jag har i varje fall använt mitt vanliga kamerastativ till några olika lasrar med framgång.
Kan inte tänka mig att det skulle vara några problem att fästa "plattan" då botten på laserns hus (där gängan sitter) rimligtvis är plan. Jag har i varje fall använt mitt vanliga kamerastativ till några olika lasrar med framgång.
Produkter som diskuteras: "japansåg"
Japansågar
Japansågar är en typ av såg som kommer från, som namnet antyder, Japan. De har ett distinkt utseende och en speciell sågningsteknik jämfört med västerländska sågar. Japansågar skär på draget snarare än på skjutet, vilket innebär att
Läs mer
Du hade helt rätt, det funkade utmärkt.bygga_bo skrev:Tomas, på sidan du länkar till står det att det är 1/4" gänga. Det är också den vanligaste gängan på kamerastativ.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Det blev ju hur bra som helst det där, även om jag kan tycka att det är lite väl "lyxigt" att använda ett Manfrotto-stativ i byggsammanhang 
Återkoppla gärna med vad du tycker om lasern när du har använt den ett tag.
Återkoppla gärna med vad du tycker om lasern när du har använt den ett tag.