Nu när dollarn är så låg så borde det finnas saker som är förmånliga att handla i U.S.A, någon som har ett tips, släggor och andra tunga föremål går ju bort..?

Tänkte ev. på en krysslaser, någon som vet vad det heter på engelska?

jag hittade det faktiskt ganska fort på ebay, leveling laser är vanligt också.

Dock så verkar det inte vara så lätt att göra kap om man har budget runt 1000kr, vilka märken finns här och "over there" de jag har sett som har småmaskiner/mätinstrument är:

DeWalt
Stanley
Pacific Laser Systems

Tryckluft maskiner ska ju vara lite billigare over there, typ spikpistoler/vinkelslipar/mutterknackare osv, finns ju en hel uppsjö utav dom..

Hadde det vært de prisene på det der i Norge hadde jeg hatt et sånt sett for hvert rom i huset, en i bilen og en i båten :D

Festool är väl rätt mycket billigare, men de skickar inte utanför USA så man får passa på under semestern i så fall..
Eller någon kanske vet någon firma som skickar Festool till Sverige.??

ebay.com är din vän när det gäller att skicka saker som inte skickas av företag i USA.

med ebay finns även en viss risk att grejorna inte kommer, trots man betalt genom pay pal.
Hur länge skall man vänta på att det man köpt inte dyker upp, innan man klagar till pay pal?

Jo, men det finns inte supermycket Festool från USA på ebay - konstigt nog..

Har handlat mycket därigenom annars och hittills aldrig blivit blåst - man får ju se till att handla av säljare med gott rykte för säkerhets skull dock...

saturnus skrev:
med ebay finns även en viss risk att grejorna inte kommer, trots man betalt genom pay pal.
Hur länge skall man vänta på att det man köpt inte dyker upp, innan man klagar till pay pal?
Om jag inte minns fel eller att dom har ändrat så var det inom 45 dagar man skulle anmäla. Så man får väll kolla hur länge det är tänkt det ska ta och sen kontakta försäljaren och börjar det närma sig 45 dagar kan man ju anmäla för säkerhets skull. Det är bara att dra tillbaka anmäla om dom dyker upp. Mina grejor dök upp lite senare. Tog nog den långa vägen över pölen.

Jag har handlat saker ifrån ebay i tre år, allt från skor, kläder till verktyg och bildelar, aldrig blivit blåst, allt har dykt upp på ca en vecka.

Men om jag skulle hitta en sak som är jättebillig och säljaren inte har några avslutade auktioner så skulle jag dra öronen åt mig. Men de flesta har över 1000 avslutade auktioner, somliga har över 10 000, då är det helst safe...

Köpte Dewalt DWo87K Split Laser Beam från tools plus, se lasertråd nedan. Har fortfarande inte fått någon tull å moms så det blev nog 1370 inkl frakt istället för 3195 på K-rauta :D

Kanske en dum fråga, men beloppet man till största sannorlighet måste betala tull på är det totalbeloppet (varor inkl fraktkostnad) eller är det totalbelopp UTAN fraktkostnad?

Känns lite konstigt att betala tull och moms för ett tjänst... Men när det gäller vår kära stat så ska man aldrig vara säker :-)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.