Var hittar man denna typ av handtag
Rörkoppling med röd ventil och isbildning mot grå bakgrund. Frost eller kylsystemläckage synligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

För att byta från dessa
Röd kulkran för VVS-installation mot betongvägg, dammig miljö, Pettinaroli-märke, rörkopplingar i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

P
P ptk skrev:
Var hittar man denna typ av handtag
[bild]

För att byta från dessa
[bild]
Varför vill du byta?
Handtaget går normalt att montera vridet 180°, räcker inte det kan man såga av det som tar i, om det är problemet.

• Gilla
ptk
  • Laddar…
Demmpa Demmpa skrev:
Sökte på nätet efter "kulventil vred" och fick bl.a. följande träff,
[länk]
Det är olika märken, inte säkert att det är samma fäste då de jag har är italienska ((jag sökte också 😉 ))

Krilleman
Man kan ju även slänga runt vredet 180º om det tar i något om man lossar muttern.

En röd ventilhandtag märkt "Pettinaroli" monterad på mässingsrör, med gröna markeringar kring en ledning.

P Peter787 skrev:
Varför vill du byta?
Handtaget går normalt att montera vridet 180°, räcker inte det kan man såga av det som tar i, om det är problemet.
Jag är lite av en pedant kan man väl säga 🤓
Svänga går, förstås. Men det blir fult!

Krilleman Krilleman skrev:
Man kan ju även slänga runt vredet 180º om det tar i något om man lossar muttern.

[bild]
Ja, det får bli sista utvägen, även funderat ta bort handtaget och vrida med verktyg istället. MEN det blir mycket snyggare om allt är symmetrisk 😇 så jag har mailat Pettinaroli så får vi se... 😅

EDIT: Finns ju som reservdel; https://www.pettinaroli.dk/product-details/052/

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.