Tog bort en gammal torktumlare med rör för utluften som var draget genom hålet. Var bör jag sätta där nu? Att sätta en vanlig tilluftsventil känns ju enklast men känns fel pga att det är en tvättstuga. Så en paxfläkt? Då behöver den ju el någonstans, men det kanske är den bästa lösningen? Lätt att koppla in el för såna?
Ber om ursäkt för dum fråga pga ny husägare.
Produkter som diskuteras: "paxfläkt"
Badrumsfläkt PASSAD 30 PAX
Med ljus- och fuktsensor
1 699 kr inkl moms
Läs mer
Rekommenderar Fresh intellivent, de är tysta och bra! Enkla att installera själv även om man inte får det (EL).Träkyrka skrev:
Tog bort en gammal torktumlare med rör för utluften som var draget genom hålet. Var bör jag sätta där nu? Att sätta en vanlig tilluftsventil känns ju enklast men känns fel pga att det är en tvättstuga. Så en paxfläkt? Då behöver den ju el någonstans, men det kanske är den bästa lösningen? Lätt att koppla in el för såna?
Jonatan79 skrev:
Upptäckte att även tvättstugans takventilation är anslutet till det mekaniska systemet på vinden (slås på med strömbrytare) men känns drygt att behöva trycka igång den hela tiden, sen låter det en del.K Kirre2021 skrev:
Är det overkill att köpa en badrumsfläkt t.ex. Fresh intellivent till tvättstugan när det finns ett centralt system? Kommer gå på minst 1800 för fläkt, rör, kallraskydd osv.
Produkter som diskuteras: "intellivent"
Badrumsfläkt Intellivent S Fresh
Komplett frånluftsfläkt
1 999 kr inkl moms
Läs mer
Aha, där ser man 👍 tänkte att det var som en paxfläkt som man trycker igång vid dusch osv. Kan jag montera ett tilluftsdon i tvättstugan eller är det bättre att fylla igen befintligt hål i ytterväggen? Sitter en ventil på utsidan.Jonatan79 skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden