1 636 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Ventilation till bastu
Nu börjar det hända grejer och båda badrummen börjar bli klara. Vi undrar dock om ventilationen till bastun blir tillräcklig av att man lämnar en springa över och under bastudörren? Nämnas kan att aggregatet är på samma sida.
mvh
David
mvh
David
Hmm, vad jag kan se i den bok om bastu jag har (Icaförlagets) så skall inluften vara under eller över bastuaggregatet (beror på vad aggregattillverkaren rekommenderar), så i så fall räcker det inte med dörrspringa. Ring din aggregattillverkare och fråga om råd.
/ama
/ama
Vi har inluften genom dörrspringan som är väldigt nära aggregatet, annars är det riktigt som har sagt att inluften ska komma underifrån så att aggregatet inte slår ifrån hela tiden pga värmen.
Utluften ska sitta på andra sidan aggregatet och i vårt fall sitter den uppe vid taket.
Utluften ska sitta på andra sidan aggregatet och i vårt fall sitter den uppe vid taket.
Klicka här för att svara