Hej,
Vi håller på och bygger en komplementbyggnad som är uppdelad i carport, isolerad förråd och en gäststuga/hobbyrum.
Jag är lite osäker på hur jag ska tänka kring ventilationen i gäststugan men även förrådet.
Vi kommer att ha en luftvärmepump i gäststugan för värme och kyla.
Det finns tre fönster på ena gaveln och alla tre har spaltventiler.
Till gäststugan tänker jag såhär:
En badrumsfläkt, typ Pax, i badrummet. En friskluftventil/tilluft på långsidan/väggen. En frånluftsventil, typ pax, motsatt sida nära värmepumpen, där vi eventuellt i framtiden bygger en kokvrå.
Ovanför toalett och förrådet finns även en loft, de syns inte på ritningen. Kanske jag borde placera friskluftventilen där?
Till förrådet har jag tänkt antingen två friskluftventiler eller en friskluft och en fläktstyrd frånluft. Förrådet kommer att vara uppvärmd, minst 4-5 grader.
Vad tror ni?