Hej,
Har bytt termostater i hela huset utan problem tills jag kom till sista elementet, där passar inte termostaten och inga av adaptrarna som följde med fungerar.
Termostaten har M30x1,5 och ventilen har också M30x1,5 men det går inte att montera termostaten då de vita plastflensarna på termostaten tar i mässingsmuttern på ventilen (se bild). Har provat med flera termostater som har M30x1,5 och får samma problem. Tyvärr har jag inte kvar original termostaten.
Någon som har förslag på vilken adapter jag behöver, den ska vara utvändig M30x1.5 till invändig M30x1.5, så är väll egentligen ingen adapter utan en övergång?
MVH
Per
Har bytt termostater i hela huset utan problem tills jag kom till sista elementet, där passar inte termostaten och inga av adaptrarna som följde med fungerar.
Termostaten har M30x1,5 och ventilen har också M30x1,5 men det går inte att montera termostaten då de vita plastflensarna på termostaten tar i mässingsmuttern på ventilen (se bild). Har provat med flera termostater som har M30x1,5 och får samma problem. Tyvärr har jag inte kvar original termostaten.
Någon som har förslag på vilken adapter jag behöver, den ska vara utvändig M30x1.5 till invändig M30x1.5, så är väll egentligen ingen adapter utan en övergång?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
MVH
Per
Redigerat:
Hej! Har du hittat någon lösning på detta? Står inför exakt samma problem på 3 element.
P posterberg skrev:Har bytt termostater i hela huset utan problem tills jag kom till sista elementet, där passar inte termostaten och inga av adaptrarna som följde med fungerar.
Termostaten har M30x1,5 och ventilen har också M30x1,5 men det går inte att montera termostaten då de vita plastflensarna på termostaten tar i mässingsmuttern på ventilen (se bild). Har provat med flera termostater som har M30x1,5 och får samma problem. Tyvärr har jag inte kvar original termostaten.
Någon som har förslag på vilken adapter jag behöver, den ska vara utvändig M30x1.5 till invändig M30x1.5, så är väll egentligen ingen adapter utan en övergång?
Verkar ju inte vara samma produkter således.HoppyBobby skrev:
Då flera "passar" men inte alla trots samma sort...
Har du bild på det gamla termostathuset? Fabrikat?HoppyBobby skrev:
Här finns en M30-adapter som kanske passar: https://www.proffsmagasinet.se/vvs-...30-adapter-till-termostat-m30-dxaxm30-3126953
Redigerat:
Klicka här för att svara
