Hej!

Vi köpte nyligen ett hus och tre morgnar i rad har vi hittat bajs i vår trädgård (på framsidan av huset). Är det en hund och i såna fall en granne som jävlas eller vad tror ni? Ska jag behöva sätta upp en kamera? Tar tacksamt emot tips.
 
  • Djurbajs på mossa och gräs i en trädgård, potentiellt från en hund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Bajs på gräsmatta framför ett hus som ägaren funnit tre morgnar i rad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
M M H skrev:
Hej!

Vi köpte nyligen ett hus och tre morgnar i rad har vi hittat bajs i vår trädgård (på framsidan av huset). Är det en hund och i såna fall en granne som jävlas eller vad tror ni? Ska jag behöva sätta upp en kamera? Tar tacksamt emot tips.
Hundbajs, onödigt ljust till färgen, tipsa hundägaren om att det kan bero på inflammation i bukspottkörteln😀

Erbjud dig att undersöka hundens mage/kosthållning och även ägarens förstånd 😀.

En skylt som talar om att du sett hundägaren borde funka bättre än kamera.
 
  • Haha
  • Gilla
claym och 5 till
  • Laddar…
Jag kan ju inflika att vi har staket på framsidan av huset så hundägaren har i såna fall gått in på vår uppfart och därefter släppt in hunden i vår trädgård och låtit den uträtta sina behov.
 
Kan vara katt. De gräver inte alltid ner det om de är utanför sitt revir. Då vill de "skylta" med det, läste jag nyss på en annan sida. Jag har ngn hankatt som lägger korvar i samma storlek som vår jack russel och cockerspaniel.
 
  • Gilla
Daniel Eldstaden och 2 till
  • Laddar…
Spolformad betyder väl rovdjur. Kan det tom vara räv, beroende på hur TS bor?
 
En bävling😱
 
  • Haha
  • Gilla
TechChad och 4 till
  • Laddar…
Nu har vi förvisso ingen information om storleken men det ser ut att vara alldeles för stort för att vara katt. Har haft problem i ett tidigare boende med slappa hundägare som inte iddes att plocka upp efter sin byracka och det såg ut just sådär.

Antingen har du någon slapp granne som bara släpper ut byrackan på kväll/nattetid utan någon tillsyn eller så har du något psykfall som inriktar sin hunds bajsande på just din tomt. Med tanke på vilka jävla dårar det finns är jag rädd att jag lutar åt alt. nr. 2

Om du har nån granne som du hunnit bli lite tight med så kan du ju luska om det finns någon hundägande byfåne i kvarteret.
 
  • Gilla
L.I och 5 till
  • Laddar…
G
Kan komma från grannens häck 🙄
 
  • Haha
  • Gilla
JohanLun och 21 till
  • Laddar…
Unikt namn
Har en del hopplösa bajskatter i området, formen brukar likna dina avlämningar men färgen mörkare.
 
Jag hade smällt upp en kamera. Billig övervakningskamera eller åtelkamera och sen har du beviset på morgonen. Kamera är alltid bra att ha i övrigt.
 
  • Gilla
PaddyO och 5 till
  • Laddar…
Jag hade samma dag incident får ett par år sedan.

Hundbajs på min nyanlagda altan. På husets gavel så jag såg högen när jag en morgon tittade ut genom altandörren.

Jag kom faktiskt på gärningsmannen som var en kvinna i övre medelåldern. Hon lät hunden gå in ca 5 m på min tomt med koppel. Den här gången på min framsida så jag såg alltså incidenten irl.

Sprang ut och frågade vad hon höll på med.

Hon sa att det inte var någon fara eftersom hunden var lös i magen.

Mycket märkligt beteende så jag blev ganska paff. Villorna här i området ligger på ca 10+ mkr.

Men det är skyddade människor som egentligen aldrig varit ute i verkligheten.

Fick sedan höra av närmaste grannen att min tomt hade använts som hundtoalett när förra ägaren bodde där.
En äldre kvinna som aldrig var utomhus, vilket alltså grannarna hade utnyttjat

Jag gillar verkligen hundar. Hundägare däremot är ibland ufon
 
  • Gilla
  • Wow
Anna_H och 12 till
  • Laddar…
Unikt namn
B Boende45 skrev:
Hon sa att det inte var någon fara eftersom hunden var lös i magen.
Hundbajstanter är inte kloka.

Vi har en "Jag kunde inte hejda hunden att springa in för den är lös i magen"-tant i området.

Hur bajset konsistens hänger ihop med var matte rastar hunden kunde hon inte förklara, men någon annan kanske kan lista ut det mysteriet? 🤔
 
  • Gilla
Dilato och 5 till
  • Laddar…
B Boende45 skrev:
Jag hade samma dag incident får ett par år sedan.

Hundbajs på min nyanlagda altan. På husets gavel så jag såg högen när jag en morgon tittade ut genom altandörren.

Jag kom faktiskt på gärningsmannen som var en kvinna i övre medelåldern. Hon lät hunden gå in ca 5 m på min tomt med koppel. Den här gången på min framsida så jag såg alltså incidenten irl.

Sprang ut och frågade vad hon höll på med.

Hon sa att det inte var någon fara eftersom hunden var lös i magen.

Mycket märkligt beteende så jag blev ganska paff. Villorna här i området ligger på ca 10+ mkr.

Men det är skyddade människor som egentligen aldrig varit ute i verkligheten.

Fick sedan höra av närmaste grannen att min tomt hade använts som hundtoalett när förra ägaren bodde där.
En äldre kvinna som aldrig var utomhus, vilket alltså grannarna hade utnyttjat

Jag gillar verkligen hundar. Hundägare däremot är ibland ufon
Hoppas du skällde ut tanten efter noter!

Skulle vilja påstå att det är betydligt oftare än ibland dom är ufon, tyvärr!
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Katt. Jag brukar ha mängder med sådana högar i trädgården då de jagar partners.
 
  • Gilla
M H och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.