Vem får behålla guldet?

• Köparna

• Säljarna

• Staten

• Hantverkarna

Logga in och rösta för att se resultatet.
Humorgruppen JLC köpte en villa i Mölndal och vid renoveringen hittade hantverkare guld och platina för 11 miljoner kronor. Vem tycker du ska få behålla guldet?

https://omni.se/a/eJ98Al

• Gilla
Hemtorparen och 2 till
  • Laddar…
Jag säger säljarna förutsatt att det kan anses vara deras. Dvs om det är ett dödsbo som säljs där den direkt tidigare ägaren gömt detta i fastigheten. Är det så att det är ytterligare tidigare ägare som kan antas ha gömt detta är det nog svårt att med säkerhet spåra detta om det inte kan framföras bevis men då är det nog upp till Polisen att avgöra om dessa kommit över det på legitimt vis. Men jag anser det inte vara ett fastighetstillbehör så därför följer det inte med köpet om en legitim ägare kan gå att finna. Annars ska det lämnas in till Polisen som upphittat och om ingen annan gör anspråk på det anser jag det då tillhöra nuvarande ägare av fastigheten där det upphittades, de kan ju absolut ge en bra bonus till hantverkarna som var ärliga med fyndet om de får det i behåll av polisen.

• Gilla
HittaDorisk och 25 till
  • Laddar…
Typiskt dolt fel.😎

• Haha
  • Gilla
  • Wow
Globetrot och 124 till
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Typiskt dolt fel.😎
Dock med skillnaden att detta fel kanske man inte skulle skapa en tråd på BH om.....

• Gilla
  • Haha
Festlund och 9 till
  • Laddar…
Det lämnades till Polisen men beslaget hävdes. Oklart vad det innebär men det föreligger antagligen inget brott så det finns inget att utreda.

• Gilla
Civilpolisen och 1 till
  • Laddar…
Befintligt skick = allt som finns på/i fastigheten ingår och är köparens tillgång/ansvar.

• Gilla
  • Haha
Heidina och 38 till
  • Laddar…
Humorgrupp...?

• Gilla
  • Arg
Incoog och 4 till
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Typiskt dolt fel.😎
Ja, fan att folk inte kan städa ordentligt. Dödsboet får fanimej pallra sig dit och städa undan sitt skrot!

• Gilla
  • Haha
  • Arg
  • Älska
Fredandel och 30 till
  • Laddar…
Dock kan säljaren styrka att guldet är från hans mor med hjälp av serienummer osv. då han Fick en guldtacka av henne vid tillfälle.

Och varför är ert redan rika personer som hitta sånt här? Någon fattig jäkel kunde väl hittat det nedgrävd i skogen eller nåt

• Gilla
Fox Lane och 33 till
  • Laddar…
raveper raveper skrev:
Humorgrupp...?
Läs artikeln.

• Gilla
SuperMarius83
  • Laddar…
BirgitS
D Dilato skrev:
Befintligt skick = allt som finns på/i fastigheten ingår och är köparens tillgång/ansvar.
Jag är tveksam till att köparna hade gillat det om det hade gällt knark i stället. Jag skulle tro att de då gärna hade sluppit ett åtal om knarkinnehav och skyllt på att det var säljarnas egendom.

• Gilla
  • Haha
HittaDorisk och 25 till
  • Laddar…
Intressant vinkel! Hade inte säljarna fått fängelse då?

• Gilla
Robster och 1 till
  • Laddar…
S Småbrukaren skrev:
Läs artikeln.
Artikeln är ju roligare än gruppen.

• Gilla
  • Haha
Ednis och 8 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Jag är tveksam till att köparna hade gillat det om det hade gällt knark i stället. Jag skulle tro att de då gärna hade sluppit ett åtal om knarkinnehav och skyllt på att det var säljarnas egendom.
Beror väl på vilka kontakter man har

• Gilla
  • Haha
Civilpolisen och 4 till
  • Laddar…
O
P Pappa1986 skrev:
Dock kan säljaren styrka att guldet är från hans mor med hjälp av serienummer osv. då han Fick en guldtacka av henne vid tillfälle.

Och varför är ert redan rika personer som hitta sånt här? Någon fattig jäkel kunde väl hittat det nedgrävd i skogen eller nåt
Man täcker kvinnas ögon, överraskning, leende, trädgård, staket, dagtid, känsla av förväntan och omtanke.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Även fattiga har hittat rikedomar i sina köpta hus!

• Gilla
  • Älska
Fredandel och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.