Jag har fått låna en liten padda som drivs med en vanlig V-format kilrem, 90 cm lång.

Moderna bilar har ofta sådana där multi-remmar (som ser platta ut men består av tre-fyra V:n...) så jag hittar inget som passar på Biltema eller liknande.

Bor i Göteborg, tips på inköpsställe?

Jag köpte kilrem till snöslungan på Jula för en billig slant. Men det är en ganska smal historia, halvtum skulle jag tro. Känns som det kan vara bredare till paddan?

Testa på Mekonomen. BDS eller annan biltillbehörsbutik.

Macarus skrev:
Jag köpte kilrem till snöslungan på Jula för en billig slant. Men det är en ganska smal historia, halvtum skulle jag tro. Känns som det kan vara bredare till paddan?
Nej, den skall vara smal, ½-tum är nog precis på pricken. Vet du vad de kallas på Jula?

Men visst har ni väl något företag som är specialicerat på gummivaror.
Behöver jag en rem så åker jag till Rubber Company. De har "alla" modeller.
Rubber kanske inte finns på västsidan men något annat finns väl.

Protte

Biltema har också stort sortiment på dem

Protte: Det är klart vi har, men jag känner bara inte till dem.

Jag tar en sväng till Biltema eller Jula tror jag, är också egentligen övertygad om att de har på lager, bara att jag inte kunde hitta vid en sökning på deras hemsidor. Tack för tips.

/Martin

Välsorterade serviceställen för maskiner, gräsklippare etc brukar/kan ha ha ett bra sortiment med remmar också.

Det står ju på remmen vilken modell det är.
T.ex. en A72.

martinradbo skrev:
Jag har fått låna en liten padda som drivs med en vanlig V-format kilrem, 90 cm lång.

Moderna bilar har ofta sådana där multi-remmar (som ser platta ut men består av tre-fyra V:n...) så jag hittar inget som passar på Biltema eller liknande.

Bor i Göteborg, tips på inköpsställe?
Om det är en bredare kilrem än det som finns på Biltema/Jula så kolla på någon Scania/Volvo Lastbils verkstad....

martinradbo skrev:
Nej, den skall vara smal, ½-tum är nog precis på pricken. Vet du vad de kallas på Jula?
De kallar dem VA-rem. Tex kanske VA37 kan passa.

Swerull har remmar med.

De kallas för kilrem eller kilrep.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.