Medlem
· Stockholm
· 804 inlägg
I mitt timmerhus har jag en frilagd stock. Lite som kuriosa. Vi pratar innomhus nu.
Vi har noterat ett flygande kryp som verkar bo iden. Någon som vet vad det är? Dags för Anticimex?
Randig på bakdelen. Hittar en del inne i huset.
Tips?
Vi har noterat ett flygande kryp som verkar bo iden. Någon som vet vad det är? Dags för Anticimex?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Randig på bakdelen. Hittar en del inne i huset.
Tips?
En rovstekel, liksom mer än 99,99% av alla insekter helt ofarlig för dig och ditt hus. Gräver hålor i marken, en del i trä, dit de släpar bedövade byten, t.ex spindlar eller andra insekter, som de lagrar som mat till sina larver.
Redigerat:
Medlem
· Stockholm
· 804 inlägg
Tack. Men den kryper in och ut ur små hål i stocken. Inget att oroa sig för menar du? Kan ju vara någon annan kanalje som bor i stocken, vi kan ju inte vara säkra. Men barnen är säkra på att det är just denna rovstekel vi har som hyresgäst.Emma242 skrev:
För länge sedan, före min tid, har det bott hästmyror i mitt timmer. Och det kan jag säga var ingen vacker syn när jag rev i köket i höstas. De hade totalt tömmt 2 stockar, var bara ytveden kvar. Tacka fan för att det var svårt att hålla värmen i köket.
Där av min oro med kryp i timmret....
De gör som sagt ingen skada, mer än möjligen kosmetiskt. Löses snabbast och enklast med en flugsmälla om det stör dig.P Per i Hamrånge skrev:Tack. Men den kryper in och ut ur små hål i stocken. Inget att oroa sig för menar du? Kan ju vara någon annan kanalje som bor i stocken, vi kan ju inte vara säkra. Men barnen är säkra på att det är just denna rovstekel vi har som hyresgäst.
För länge sedan, före min tid, har det bott hästmyror i mitt timmer. Och det kan jag säga var ingen vacker syn när jag rev i köket i höstas. De hade totalt tömmt 2 stockar, var bara ytveden kvar. Tacka fan för att det var svårt att hålla värmen i köket.
Där av min oro med kryp i timmret....
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Vad är det mest effektiva sättet att få bort svart mögel?
Övrigt husrelaterat -
Hur lång tid bör det ta att bygga en carport?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Ny köksfläkt, ta bort ett överskåp, är det hållbart?
Kök -
Stiga Ready HST, orkeslös när man startar klippbordet
Trädgårdsmaskiner -
Städar på skrivbordet - KVM-switch
Internet - Fiber, Bredband, 4G och 5G