Medlem
· Västernorrland
· 12 009 inlägg
kartorna på hitta och eniro får man ta med en nypa salt rent generellt. Det har ju funnits nå fall där husköparen "kollat" sin tomt på hitta och glad i hågen sen trott att det han köper är det som han sett. I verkligheten har det ju inte riktigt varit så.........
Verkar vara lite si och så med datakvaliteten. Här hos mig tycker Eniro att Åkerskiftena är viktigare än villatomterna...
klickar man på en 'tomt' så får man veta vem som eventuellt bor där och hur stor den är. Jag har aldrig sett att man kan se vem som äger t ex en bit åkermark.
klickar man på en 'tomt' så får man veta vem som eventuellt bor där och hur stor den är. Jag har aldrig sett att man kan se vem som äger t ex en bit åkermark.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Det här var intressant. "useless" inlägg fick mig att titta på vad Eniro har för uppfattning i samma fråga:
Det visar sig att de har markerat det område som jag frågade om i mitt ursprungliga inlägg, men vägen är i stället omarkerad. Så uppenbarligen är det inte bara fråga om datakvalitet. Utan snarare hur man väljer att använda och redovisa indata.
Logga in
Skapa konto
Det visar sig att de har markerat det område som jag frågade om i mitt ursprungliga inlägg, men vägen är i stället omarkerad. Så uppenbarligen är det inte bara fråga om datakvalitet. Utan snarare hur man väljer att använda och redovisa indata.
Klicka här för att svara