Anna_H skrev:
Barnen och katterna?
I mitt hem katter, ja.
Barnen? Snarare barnbarnen. Barnen hälsar inte så ofta på :(

kamilenski skrev:
Ett tips grabbar!

Vill ni slipa tvättstugan är det bara att tvätta tjejens dyra kläder i 90 grader! Sen kan ni njuta resten av livet med bira i handen.
Köket? Bjud svärmor på fin middag. Servera nästan svart. Eld, eld, eld. Stek i 1 timma!

Sen lagar de växelvis middagar ... JAG VET :D
Jag gjorde ju missen där genom att visa att jag kan laga mat :(
Å andra sidan vet jag inte om makaroner och Mamma Scanköttbullar är det jag vill leva resten av livet på :P

Milkshaken
Här ska erkännas att nu när min fru är arbetslös så är det mest hon som sköter tvätten och matlaget... Jag plockar gärna undan och i o ur maskinen istället, men dammsugningen sköter däremot jag, + snöskott, och liknande sysslor....

Men då hon jobbar så är jag oftast först hemma och jag brukar då ha maten klar och bara att sätta sig till bords... Då e de hon som plockar bort som regel.... eller min grabb, han måste oxå vara med tycker vi..

Jag bor ensam, så både köket och tvätten är mitt ansvar även om jag inte har någon dedikerad tvättstuga. Matlagning är en uppgift som jag tar mig an med större entusiasm än tvätten, men det senare är inte speciellt svårt. Det behövs ju bara tre kategorier tvätt. 40 grader, 60 grader och det som lika gärna kan gå i båda. Jag har hört talas om att det finns folk som sorterar efter färg också, men det är överkurs.

Avemo skrev:
JJag har hört talas om att det finns folk som sorterar efter färg också, men det är överkurs.
Det ska sträckas med !

Blindnit skrev:
Det ska sträckas med !
Den här tråden ska inte lära killar att tvätta!
Den ska uppmuntra till revolt ;)

Jag siktar på att ha fler kalsipper än frugan har trosor - Mao, hon känner att det är dags att tvätta då jag har ett par dar till med rena strumpor och kalsipper! d^_^b

slacker skrev:
Jag siktar på att ha fler kalsipper än frugan har trosor - Mao, hon känner att det är dags att tvätta då jag har ett par dar till med rena strumpor och kalsipper! d^_^b
Fattar hon ändå inte så köp vita!

kamilenski skrev:
Den här tråden ska inte lära killar att tvätta!
Den ska uppmuntra till revolt ;)
Nu blir jag lite nyfiken. Vem skall göra revolt mot vem och vad är din roll? Du har ju redan deklarerat att du är för mycket man för att vara i vare sig köket eller tvättstugan. Det ger ett par tänkbara tolkningar av vad som är dina intentioner.

1: Du står inte ut med tanken på att det finns män i världen som lagar mat och tvättar och uppmuntrar oss att göra revolt för att slippa tvätta och laga mat.

2: Du är skadeglad och vill stå vid sidan av och se på när det tar hus i helsike i ditt grannskap av män som bråkar för att slippa tvätta och laga mat.

3: Du uppmuntrar kvinnor att göra revolt mot män som inte tar sitt ansvar i kök och tvättstuga.

Jag bor ensam och är inte tillräckligt arg på mig själv för att göra revolt även om jag förstår att du menar väl.

Erik

Jag är för full för att fatta nånting :)

Avemo

Gift dig :)

/// vill bara veta vad man idag anser om fördelningen av arbetet hemma. Kvinnor vill så gärna få oss män in i köket och bli feminina. Vad händer med den manliga typen. Pappan som arbetar hård och tar hand om familjen. Ska vi föda barn med?
Orsaken till * är min sons liv (och hans sambo). Men detta vill jag inte taga upp här. Men gärna läser om vad folk tycker. Och snälla, tvinga mig inte till att vara allvarig.....

Det lutar åt alternativ 1 alltså. Jag är en tolerant människa. Jag kan tänka mig att respektera även män som är feminina. Oroa dig inte, jag skall inte försöka tvinga dig att vara allvarlig. Det tror jag ändå aldrig att du skulle vara ;).

Erik

Tvätten sköter jag, frugan stryker o fyller garderober
Diskmaskinen fyller jag o Frugan tömmer (hon blir bara sur om jag ställer det gröna glaset till vänster om det blå istf tvärtom osv :O)
Jag kastar ut katterna..hon släpper in dom
hon lagar mat och jag äter (lite överdrivet kanske)
jag sköter poolen o hon badar
jag fyller på bankontot hon tömmer det

mao, vi har efter alla dessa år hittat våra roller i ett fantastiskt äktenskapd^_^b

Det där med att män som gör sin andel av det tråkiga markarbetet skulle vara mer feminina än de som vägrar verkar mest vara en bortförklaring för män som vill slippa. Få kvinnor som håller med...

Uttryck er macho-het genom att göra uppror mot vår kvinnliga tendens att alltid veta bäst istället :-)!
Jag har i alla fall en extremt ickefeminin kaxig vältränad Norrlandsjägare med svart bälte i karate hemma som läst lagen för mig så jag fattar att han måste få lära av sina egna misstag, jag kan inte hela tiden dissa när han gör på ett annat sätt än jag. Och det har han ju så rätt i, måste jag ödmjukt konstatera och anstränga mig att hålla klaffen.

Har ni en arbetsuppdelning som BÅDA är nöjda med? Gratulerar, oavsett om den är könstraditionell eller ej! Ni har elimierat den i särklass största anledningen till skilsmässa.

Redigerat:
Crebel skrev:
...

Har ni en arbetsuppdelning som BÅDA är nöjda med? Gratulerar, oavsett om den är könstraditionell eller ej! Ni har elimierat den i särklass största anledningen till skilsmässa.
Du är klok. Och har rätt. Men vilken man är nöjd i hemmet med kvinnosysslor ;)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.