Vet du vad du vill ha så är det inga problem att kontakta Velfac. De är snabba med att få iväg offerter har även ett bra bemötaden. De är nog ganska sugna på att sälja också, jag fick en offert strax innan jul på 175k några veckor efter det så fick jag en ny utan att ha begärt sådan och då var prist 158k. Jag misstänker att det går att komma ner lite till.
Nu har jag inte lagt någon beställning ännu. Sitter just och filar på en ny spec då vi ändrade ganska radikalt på vårt hus, som jag ska skicka ut igen till några försäljare.
Just ang Velfac, du får en offert utav dem, men beställningen måste tydligen gå genom någon av deras återförsäljare.
Titta på Velfacs hemsida för kontakt detajler.
/L
Nu har jag inte lagt någon beställning ännu. Sitter just och filar på en ny spec då vi ändrade ganska radikalt på vårt hus, som jag ska skicka ut igen till några försäljare.
Just ang Velfac, du får en offert utav dem, men beställningen måste tydligen gå genom någon av deras återförsäljare.
Titta på Velfacs hemsida för kontakt detajler.
/L
Husägare
· västra götaland
· 100 inlägg
Hej
Lyfter tråden och undrar om era velfac fönster funkar bra, nu några år senare?
Inga problem med kondens på insidan av fönstren?
Lyfter tråden och undrar om era velfac fönster funkar bra, nu några år senare?
Inga problem med kondens på insidan av fönstren?
Ingen erfarenhet av velfac, men kondens på insidan ha inte något med fönstret att göra.Davidofsweden skrev:
Finns mycket att läsa om detta här på forumet och på nätet.
Detta kan väl knappast vara fönstertillverkarens fel??Spikin skrev:
Som du beskriver det så har du läcka mellan fönsterkarm och husets fönsteröppning? Stämmer det?
Då handlar det om bristfällig montering.
Ta isåfall bort plåt , åtgärda tätningen/drevningen och återmontera plåten.
Möjligen är det plåten som är problemet, kolla så den sitter korrekt monterad.
Har hört och läst ett och annat om Velfac på nätet. Googla så.. Dessutom tycker jag personligen att ett glasbytet i ett Velfac verkar riktigt besvärligt, stor risk att glasmästaren tackar nej eller gör fel... men snygga fönster/partier , förstår att arkitekter älskar dessa!
Fremax
Fremax
Hej
Inget fel på Velfac fönster ,att fönstermärket nämns är att fogtätning och drevning är speciell på Velfac 400.
Felplacerad tätning stänger dränering och ventilation och ger läckage vid hårt vädertryck.
Om detta är ett vanligt monteringsfel bör tillverkare ge särskild information om detta och
montören skall vara medveten om detta. Plåten är limmad och skruvad och svår att få bort på putsad fasad/smyg.
Även utan plåt skall det vara tätt i fogen. Velfac fönster är snygga och rekommenderas.
Inget fel på Velfac fönster ,att fönstermärket nämns är att fogtätning och drevning är speciell på Velfac 400.
Felplacerad tätning stänger dränering och ventilation och ger läckage vid hårt vädertryck.
Om detta är ett vanligt monteringsfel bör tillverkare ge särskild information om detta och
montören skall vara medveten om detta. Plåten är limmad och skruvad och svår att få bort på putsad fasad/smyg.
Även utan plåt skall det vara tätt i fogen. Velfac fönster är snygga och rekommenderas.
Nu är felen jag läst om fönstren inte kopplade till montaget utan om andra problem som mögel och inv. kondens.Spikin skrev:Hej
http://m.youtube.com/watch?v=_jBzj0BpqzQ bla.
Finns flera liknande klipp. Nu vet jag inte om det är pga av montaget dessa fått problem dock..
Personliga åsikten är att jag tror dessa fönster lämpar sig på de södra breddgraderna, men det är jag det..
Mvh fremax
Redigerat:
Nu specificerar du inte de "södra breddgraderna". Dom börjar ju redan vid ditt hus om du tittar söderut...fremax skrev:
Men skämt åsido.
Om du menar att Skåne tillhör dom "södra breddgraderna" så kan jag meddela att Velfac fönster fungerar alldeles utmärkt här.
Har fastigheter från olika tidsepoker, alla med Velfac, varav det äldsta byggt 1986 och fönstren ser ut som nya fortfarande.
Hej jag Varnar bestämt för Velfac som inte alls har den kvalitet de hade för några år sedan. De har bytat till fabriker i Polen och har enorma problem med Kvaliten. Jag har Velfac som jag köpte till min sommmarstuga 2007 Kanon.
Byggde nytt hus nu 2015 KATASTROF. Kundservice 0 , snutig säljare som till svar hade när jag suttit med honom på hans kontor och pekat och gått igenom alla färger osv, ändå blir det fel "Din byggare får väl lära sig läsa ordern", färgen trillade av i stora (15cm) flagor på vissa fönster oc i princip alla har färgen släppt. Apelsinlack som ser ut som en femåring som målat. Kommer att komplettera med bilder.
Velfacs svar i det hela , vi kommer ut och bättrar fönsterna (forfarande ej klart) . När jag förklarar att det inte blir som nytt då man ser bättringarna så är det allt de gör ingen kompensation. Dåligt. Har en kompis med stor byggfirma som länga använt Velfac då de är bland de snyggaste fönsterna men de har åxå stora problem med dålig service så de kommer att lämna. Synd på något som var ett självklart val för mig innan. Nu Varning.
Byggde nytt hus nu 2015 KATASTROF. Kundservice 0 , snutig säljare som till svar hade när jag suttit med honom på hans kontor och pekat och gått igenom alla färger osv, ändå blir det fel "Din byggare får väl lära sig läsa ordern", färgen trillade av i stora (15cm) flagor på vissa fönster oc i princip alla har färgen släppt. Apelsinlack som ser ut som en femåring som målat. Kommer att komplettera med bilder.
Velfacs svar i det hela , vi kommer ut och bättrar fönsterna (forfarande ej klart) . När jag förklarar att det inte blir som nytt då man ser bättringarna så är det allt de gör ingen kompensation. Dåligt. Har en kompis med stor byggfirma som länga använt Velfac då de är bland de snyggaste fönsterna men de har åxå stora problem med dålig service så de kommer att lämna. Synd på något som var ett självklart val för mig innan. Nu Varning.
Redigerat:
Håller med att Velfacs ordererkännande är rena "grekiskan". Dvs en massa koder och siffror som är omöjliga att själv kontrollera att det blivit rätt.Lövetbygg skrev:Hej jag Varnar bestämt för Velfac som inte alls har den kvalitet de hade för några år sedan. De har bytat till fabriker i Polen och har enorma problem med Kvaliten. Jag har Velfac som jag köpte till min sommmarstuga 2007 Kanon.
Min säljare sa; du får kontakta mig så ska jag översätta.
Tjena, är det kundvänligt att skriva ut ordererkännande som kunden har svårt att tolka ??
Var det en Velfacs säljare du träffade? Vilket kontor?
Är du helt säker på att alla fönstren tillverkas i Polen?
Jag fick nyligen leverans av några fönster, dock ännu ej monterade. Leveransen kom med en dansk lastbil, därför undrar jag.
roland53 skrev:Håller med att Velfacs ordererkännande är rena "grekiskan". Dvs en massa koder och siffror som är omöjliga att själv kontrollera att det blivit rätt.
Min säljare sa; du får kontakta mig så ska jag översätta.
Tjena, är det kundvänligt att skriva ut ordererkännande som kunden har svårt att tolka ??
Var det en Velfacs säljare du träffade? Vilket kontor?
Är du helt säker på att alla fönstren tillverkas i Polen?
Jag fick nyligen leverans av några fönster, dock ännu ej monterade. Leveransen kom med en dansk lastbil, därför undrar jag.
Hej , jo de tillverkas vid en ny fabrik i Polen och tillsammans med Servicen skulle jag tyvärr nuför tiden klassa det som direkt skräp, synd för de är annars snygga men vad hjälper det om Velfac tycker jag skall vara nöjd med fönster som är som på bilderna. Kommer att ta detta till ARN om jag ville ha ommålade gamla fönster och vänta på service och kladda med det hade jag köpt beganade på blocket.
Har dessutom problem i min göststuga på landet med invändig frost vid temp 20grader invändigt ??? fick som svar att det har vi informerat om att det kan hända, vilket de ej har och de säljer fortfarande den typen fönster, Service 0.