4 657 läst ·
3 svar
5k läst
3 svar
Velfac fönster
Har installerat Velfacfönster och det visade sig skilja en hel del mot exempelvis Elit. Det går inte att ha foder emot fönstrena då de inte skulle gå att öppna i så fall. För att skydda konstruktionen var vi tvungna att tillverka plåtar som vi installerade innan fönstrena.
Sedan blir drevningen annorlunda utförd. Inklusive arbetet blev det ganska stora tilläggskostnader vilka Velfac inte informerat om innan. Hade vi vetat detta hade vi nog låtit panelen gå in längre bakom aluminiumet. Panelen sågade vi till innan vi fick fönstrena.
Kommer nog att använda Velfac i fortsättningen där så passar men då vara bättre förberedd med förinstallationen.
mvh
David
Sedan blir drevningen annorlunda utförd. Inklusive arbetet blev det ganska stora tilläggskostnader vilka Velfac inte informerat om innan. Hade vi vetat detta hade vi nog låtit panelen gå in längre bakom aluminiumet. Panelen sågade vi till innan vi fick fönstrena.
Kommer nog att använda Velfac i fortsättningen där så passar men då vara bättre förberedd med förinstallationen.
mvh
David
Medlem
· Älvsborg/Göteborg
· 235 inlägg
jobbar hela dagarna med velfac fönster och ja.. det är mer jobb med dem för folk som inte har hanskats med dem innan, men har man gjort detta några ggr.. så är allt mycket smidigare.. säger bara en sak LÄS MONTERINGSANVISNINGARNA!!!!
Då slipper jag komma på besök! >
Åker ofta på "reklamationssaker" och 99% utav fallen är fönstren antingen felmonterade eller någonting i helhetslösningen runt fönster felaktigt! tex. att plåtslagaren inte visste hur han skulle sätta plåten osv..
Då slipper jag komma på besök! >
Åker ofta på "reklamationssaker" och 99% utav fallen är fönstren antingen felmonterade eller någonting i helhetslösningen runt fönster felaktigt! tex. att plåtslagaren inte visste hur han skulle sätta plåten osv..
Precis. Dock borde Velfac gå ut med denna information innan fönstrena anländer. Skulle nog minska klagomålen en hel del.Tobbefonsterfixare skrev:jobbar hela dagarna med velfac fönster och ja.. det är mer jobb med dem för folk som inte har hanskats med dem innan, men har man gjort detta några ggr.. så är allt mycket smidigare.. säger bara en sak LÄS MONTERINGSANVISNINGARNA!!!!
Då slipper jag komma på besök! >
Åker ofta på "reklamationssaker" och 99% utav fallen är fönstren antingen felmonterade eller någonting i helhetslösningen runt fönster felaktigt! tex. att plåtslagaren inte visste hur han skulle sätta plåten osv..
mvh
David
Klicka här för att svara