Hej, håller på att kolla kök, är det någon som valt Vedum kök? var ligger dom i pris ungefär?

Om någon har en bild på vedum kök så vore det jätte kul att få se och även veta priset på... :D

Tack på förhand
 
Vi har Vedum.
Prismässigt ligger de kring Myresjö etc.
Dvs dyrare än IKEA, men i nästa skikt.

Vad gör Vedum bättre än IKEA då?
Det jag skulle säga motiverar är om man har speciella skåpkrav.
Som jag förstått det är IKEA något begränsade vad gäller höjder och bredder på skåp jämfört med Vedum.
Så om man har konstiga bredder och höjder så kan det vara värt att titta på.
En annan stor skillnad är att Vedum kommer med stommarna monterade och luckorna på (tror jag...)
IKEA får man skruva själv. Om man har en snickare som gör det äter de timmarna det tar att skruva snabbt upp mellanskillnaden.

Vedum är duktiga och kvalitetsmedvetna (jag har tom varit på besök i fabriken) men för en hemmasnickare rekommenderar jag nog IKEA, eftersom prisskillnaden är större än kvalitetsskillnaden (om det är någon?)

Men frågar du dem är det säkert skillnad på hur stommarna är ihopsatta på fabrik jämfört med hur det blir när man själv skruvar. Jag är inte lika säker...

Det vi är mest nöjda med är de sk Innotechlådorna, som rullar hela vägen ut. Man når alltsdå lätt det som ligger längst in.

Vi har lite bilder på vår hemsida, men de är inte jättetydliga över just köket.
Det som är roligt i sammanhanget är att köksön är sammansatt av ett antal skåp. Fyra lådhurtsar, ett db-skåp och två dörrskåp totalt. Mycket stuvutrymme!
 
Gud vilket fint kök maria!

Det är exakt dom luckorna vi har kollat på.
Använder ni innotech i lådorna?
 
Jag hade tänkt ställa precis samma fråga som Matias, mammamys berätta om dina badrumslampor.
Mvh Robbin
 
Är helt inne på Robbins och mathias fråga. Småspottarna är verkligen läckra!
Skulle verkligen vilja veta ljuseffekt och kostnader.....
 
Jag såg nåt liknande på en elaffär. Och det var vanliga spotlights men med väldigt små lampor som stack ut, tror det var halogenlampor. Lite smådyra med andra ord. Vi såg liknande i hissen på Globen hotell och det blir som en "stjärnhimmel" som lyser i natten med dessa små lampor. Vilket märke det var som vi såg på affären minns jag inte, men det kan jag ta reda på om intresse finns.

/m
 
fimpen skrev:
Gud vilket fint kök maria!

Det är exakt dom luckorna vi har kollat på.
Använder ni innotech i lådorna?
Japp vi har innotech i lådorna.....
jag älskar dom luckorna i vanilj vitt
tack för dom fina orden, det gör mig jätte glad ;D
Mvh Maria
 
reno skrev:
Ursäkta att jag bryter mig in i tråden men jag tittade på Marias bilder och fick syn på badrummet.
Maria: Vad är det för småspottar ni har i taket? Vad kostar dom och var kan jag köpa dom? Hur stark belysning blir det?
Skulle köpa vanliga spottar idag men jag tror jag väntar, tur att jag inte gjort hål i taket än.

/Matias
Det är fiberoptik i badrumstaket 82 st ljuspunkter belysningen räcker bara till myspys..... ;) :-*
i våran möbel har vi 8 st vanliga spottar så nu är det ok belysning.
Priset på fiberoptiken inkl motor tror jag var ca 3500:- men det jobbiga är att sätta upp dom :o, 82 st 1mm borrhål från undersidan sedan ska man se hålen från ovansidan :o :o
jag tror att det tog våran Elektriker 5 timmar
Det är värt varenda öre ;D ;D ;D
du får gärna fråga mer om det är något du undrar.
Mvh Maria
 
reno skrev:
Var har ni placerat motorn? Vad jag har läst mig till så blir den väldigt varm och behöver gott om utrymme.

/Matias
Efersom vi har 1 planshus har vi motorn på vinden.
Jag tror att dom byggde en låda runt det så att den inte fick kontakt med isoleringen
Mvh Maria
 
Hej Maria.
Vi funderar på samma typ av fiberoptik, fast vi ska ha det i taket på vårt sovrum, över sängen.
Vilket fabrikat var det på dina grejor ?
 
mgb62 skrev:
Hej Maria.
Vi funderar på samma typ av fiberoptik, fast vi ska ha det i taket på vårt sovrum, över sängen.
Vilket fabrikat var det på dina grejor ?
Tyvärr ingen aaaaaning ??? ???
Mvh Maria
 
En nackdel med Vedum är att man blir begränsad gällande vitvaror om man vill helintergrera.

Vår hus leverantör hade Siemens samt Vedumkök. Det gick inte att få helintegrerad kyl och frys.
Lite tråkigt i en nybyggd 3 miljonersvilla........

Vedum kör tydligen bara med Husqvarna och elux och endast vissa modeller.

Tråkigr med en så stor köksleverantör att inte ha fästen för alla vanliga vitvarumärken.

//Albin
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.