Jag har hört att den bästa veden blir efter syrfällning. Men jag har inte någon egen erfarenhet. Det kan lätt bli lite opraktiskt att syrfälla. Alla träden ligger i en enda röra ovanpå varandra.
Nja den blir något sämre faktiskt men därimot så kan man fälla träden nu o låta grenarna sitta kvar tills man ser att löven börjar vissna då har man fått ur endel av vattnet, En björk suger upp ca 200 liter vatten/dygn..