OK, tack i alla fall. Tänkte att du satt inne direktnummer till någon svenskälskande Axminstersäljare med rätt att ge grova rabatter :)

lite sur är jag... har frågat efter fraktkostnad men nada svar

R
Lite OT, men jag försökte handla på Axminster men sajten vägrade ta emot mitt kontokort. Det kunde inte identifieras blev svaret.. :( Någon som har samma problem? Försökte med IE, men har inte testat med Firefox

Redigerat:
RtZ: om du har Visa så har jag för mig att man måste "verifiera" kortet via sin internetbank from just 8/3 för att kunna använda det vid internethandel.
Läste detta för ett tag sedan, rätta mig gärna om jag har fel...

Har för mig att det brukar stå just "Verified by Visa" på vissa siters hemsida nånstans.

Nimajneb skrev:
lite sur är jag... har frågat efter fraktkostnad men nada svar
Mina 123,38 pund dög alltså inte? Det är vad Axminsters webshop säger om jag dunkar ner en GTS10:a i kundvagnen. Nuförtiden brukar frakten stämma, om de inte kan räkna ut den så står det ingen frakt alls. Det skadar ju dock inte att fråga Axminster ändå ;)

RtZ skrev:
Lite OT, men jag försökte handla på Axminster men sajten vägrade ta emot mitt kontokort. Det kunde inte identifieras blev svaret.. :( Någon som har samma problem? Försökte med IE, men har inte testat med Firefox
Är det ett sådant där kor från NORDEA som bara fungerar om man har NORDEAs kortläsare? En helidiotisk lösning från NORDEA som gör att man nu måste släpa med en kortläsare om man skall kunna impulshandla på nätet.

--- Mats ---

phl skrev:
Mina 123,38 pund dög alltså inte? Det är vad Axminsters webshop säger om jag dunkar ner en GTS10:a i kundvagnen. Nuförtiden brukar frakten stämma, om de inte kan räkna ut den så står det ingen frakt alls. Det skadar ju dock inte att fråga Axminster ändå ;)
Dom brukar ha rimliga fraktkostnader med 123pund är inte OK

Mats Bengtsson skrev:
Är det ett sådant där kor från NORDEA som bara fungerar om man har NORDEAs kortläsare? En helidiotisk lösning från NORDEA som gör att man nu måste släpa med en kortläsare om man skall kunna impulshandla på nätet.
Åh! Nordea har alltså oxo börjat rulla ut det vansinnet? Det har
Handelsbanken oxo men än har de inte tvingat in oss kunder i att
aktivera funktionen. Det är ju bara en tidsfråga, sedan skaffar jag ett
kreditkort hos någon annan. Nötter!

Handelsbanken här med och jag nästan förutsätter att det blir tvång på funktionen någon gång när det är riktigt bråttom och att något skiter sig pga det :@

Har någon tips på vad man kan plocka i korgen från Axminster om man nu ändå ska betala huttlöst i frakt? Några roliga, prisvärda grejer som inte är allt för stora? :)

Makita DF030DWE 70 pund :)

Släng med några av deras egna Axcalibur-frässtål. Har några notfräsar som jag upplever som prisvärda. Jag hade även huttad med några Kreg T-spårskenor samt några snabbspännare.

Den såg fin ut till det priset, tack. Gärna fler förslag.

M
phl skrev:
Släng med några av deras egna Axcalibur-frässtål. Har några notfräsar som jag upplever som prisvärda. Jag hade även huttad med några Kreg T-spårskenor samt några snabbspännare.
T-spår till MFT bordet eller? Hur i så fall?

T-spår som i att det alltid är bra att ha några profiler till jiggar och skit. T-spår Is The Shit[tm] och profilerna är meckiga att få tag på i Sverige.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.