Håller på att renovera ett släp och den har ett veck i axeln sen tidigare riktning. Sidan upp mot flakbotten. Är detta något att noja över när det gäller besiktning? Släpet i fråga är ett Brännan smide tipp och är rejält byggt. Axeln är i övrigt inte skadat eller sprucket. Kommer slipas och målas med hammarlack.
Besserwisser
· östergötland
· 2 774 inlägg
Så länge den inte är böjd på något håll(för då tänker jag att lagren får stryk)så är väl röret bara "förvaring"av fjädringen.
Tack för svar. Axeln är rak. Men jag nojjade för mycket över vad besiktningen skulle säga så jag punktade med migen & kylde & slipade tills jag hade fyllt i vecket nog mycket för att det ska se nog bra ut med färg påplåtrickard skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Flaket kommer ju även ligga ovanpå där sen så det borde vara i stort sett osynligt.
Klicka här för att svara
