Hej alla

Ska köpa ett växthus och de flesta säljer till en mkt enkel sockel i alu för mellan 2500 - 4500 kr och det känns lite på gränsen måste jag säga.

Någon som vet om det inte går lika bra med 4" x 2" impregnerade regel/bräda?

Tack på förhand
 
Jag har byggt ett willab precis. De har ofta kampanjer där sockel ingår.
Men det hade ju absolut gått med en träregel.
Fast då hade jag kanske försökt att köra helt utan sockel helt. Möjligen att det blir lite svårt med dörren men den skenan skulle man kanske kunna fästa på något sätt i marksten eller liknande.
 
  • Gilla
jeos
  • Laddar…
Man kan ju också mura en egen sockel för att få upp höjden. Kanske två skift tegel?
Höjden på tröskeln är ju det som begränsar hur högt man vill ha det
 
  • Gilla
jeos
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.