4 465 läst ·
4 svar
4k läst
4 svar
Växthusgrund av lättbetong
Någon som vet för och nackdelar med att bygga grunden på ett växthus/orangeri i lättbetong istället för tegel?
Om du med grunden menar under mark så är lättbetong inte att rekommendera, utan där bör det vara Lecablock som är betydligt mer fukttålig. Lättbetong suger vatten.
Ovan mark däremot är lättbetongen bra. Den isolerar bättre än Leca, betonghålsten och tegel.
Ovan mark däremot är lättbetongen bra. Den isolerar bättre än Leca, betonghålsten och tegel.
Tack för svaren.
En grund av Leca är ett måste men det är den delen som man normalt murar upp med tegel jag undrar över.
Har inte hittat någon som murat upp med lättbetong så därför undrar jag om det finns några nackdelar. Vi har lättbetong över från vårt husbygge så det vore bra att få användning för dem.
En grund av Leca är ett måste men det är den delen som man normalt murar upp med tegel jag undrar över.
Har inte hittat någon som murat upp med lättbetong så därför undrar jag om det finns några nackdelar. Vi har lättbetong över från vårt husbygge så det vore bra att få användning för dem.
Klicka här för att svara