S Staffan-N skrev:
Gummilisterna som håller fast fönstren ska t.ex. inte kapas i "rätt" längd då de krymper de första säsongerna.
Tyckte inte det var särskilt svårt och vill inte minnas att något behövde kapas alls och monteringsinstruktionerna var bra. I vår stod det i allafall att att listerna skulle kapas +3 cm....

Lista som ska kapas med 3 cm vid montering, illustrerad med skiss och sax.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Robert Kooijman och 1 till
  • Laddar…
J Jimpalimpa83 skrev:
Får jag fråga om det var 15k förra året eller för flera år sedan?
Ett 20kvm växthus kanske tar lite längre tid än ett på 10kvm att montera viket då skulle kostat 40k.
Om det är några år sedan kanske det motsvarar 55k idag?
Offerten på montaget fick jag hösten 2023, jobbet utfördes våren 2024.

• Gilla
Jimpalimpa83
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Tyckte inte det var särskilt svårt och vill inte minnas att något behövde kapas alls och monteringsinstruktionerna var bra. I vår stod det i allafall att att listerna skulle kapas +3 cm....

[bild]
Ja det är ju lite olika växhussystem från utländska tillverkare som de svenska återförsäljarna sätter sina egna namn på. Tror kanske inte Willab samma som vi har, men både Skånska byggvaror och Classicum gör det.

Hänger inte riktigt med på vad du menar men TS efterfrågar ju tips/trix för ett specifikt växthus som Williab garden säljer? Mig veterligen säljs inte dessa av de du nämner?

mexitegel mexitegel skrev:

[bild]
Vilken modell monterade du? Kanske valutan på instruktionerna skiljer sig åt mellan modellerna?

Maxi mur 4

Ska montera ett Green Room Wall i vår. Muren kommer att vara enkelradig och teglet är 120 mm brett. Kan man använda sig av medföljande expanderbultar för att fästa stommen i muren eller ska man köra på annan bult+ankarmassa?

T Tjaderva skrev:
Ska montera ett Green Room Wall i vår. Muren kommer att vara enkelradig och teglet är 120 mm brett. Kan man använda sig av medföljande expanderbultar för att fästa stommen i muren eller ska man köra på annan bult+ankarmassa?
Precis samma som vi. Jag gjorde tester på lösa stenar och de sprack varje gång med de medföljande expanderbultarna. Vi körde därför rostfri ankarstång med ankarmassa.

• Gilla
Tjaderva
  • Laddar…
A AFX skrev:
Precis samma som vi. Jag gjorde tester på lösa stenar och de sprack varje gång med de medföljande expanderbultarna. Vi körde därför rostfri ankarstång med ankarmassa.
Ja det var min plan också men om någon redan testa så är det ju ingen idé att spilla tid på det. Vilka dimensioner på ankarstången använde ni och hur djupt ned satte ni dem i muren?

• Gilla
Tjaderva
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.