8 969 läst ·
21 svar
9k läst
21 svar
Växthus! Kom med alla era tips!
Köp stort. Man bygger växthus när intresset går uppåt.
Vi byggde 18 kvadrat förra året och håller på med bänkar till årets nybyggda på 30 kvadrat.
Utöver detta är huset fullt.
Frugan påtalade att det behövs inget nytt växthus 2024 men vad vet hon...
Första var ett lite finare med stenläggning och spottar och lite känsla nerlagt.
Byggde fristående pumphus med nav för vatten, wifi, lan och 3 fas att lösa allt. Tar vatten 100 meter bort i dike och har 4 kubik buffert i tankar som pumpas till och från.
Andra växthuset är mer för mängd och praktiskt.
Tredje blir nog ett till likadant och börja bygga dem på rad.
Men bästa råden är att fixa lämplig vattning med slang. El är smidigt och snåla inte på ventilationsmöjligheter.
Vi byggde 18 kvadrat förra året och håller på med bänkar till årets nybyggda på 30 kvadrat.
Utöver detta är huset fullt.
Frugan påtalade att det behövs inget nytt växthus 2024 men vad vet hon...
Första var ett lite finare med stenläggning och spottar och lite känsla nerlagt.
Byggde fristående pumphus med nav för vatten, wifi, lan och 3 fas att lösa allt. Tar vatten 100 meter bort i dike och har 4 kubik buffert i tankar som pumpas till och från.
Andra växthuset är mer för mängd och praktiskt.
Tredje blir nog ett till likadant och börja bygga dem på rad.
Men bästa råden är att fixa lämplig vattning med slang. El är smidigt och snåla inte på ventilationsmöjligheter.
Klicka här för att svara