1 936 läst ·
18 svar
2k läst
18 svar
Växter kring/under studsmatta, förslag önskas tack.
Det har blivit så att gräsmattan (moss/ogräs mattan)snarare) blivit helt sönderkörd av maskiner vid arbetet med ny avloppsbrunn. Vi sörjer inte det, får möjlighet att plana ut några områden och plantera nytt, vilket under studsmattan INTE ska vara vanligt gräs, möjligen något prydnadsgräs som inte behöver klippas. Jag är inne på mattbildande, gärna snabbväxande, "något" som inte behöver så mycket kärlek. Förslag på passande växt ELLER helt annan lösning på något snyggt sätt att slippa gräset under studsmattan men ändå ha det prydligt och lättskött mottages tacksamt.
Produkter som diskuteras: "ogräs"
Ogräsrensare Sweeder
Ergonomisk ogräsrensare
79 kr inkl moms
Läs mer
Ska ni inte bara passa på och gräva ner studsmattan? Ställa den i en grop så att den inte sticker upp som ett torn i trädgården?
Det hade ju varit en bra grej men lite för sent nu. Den är för barnbarnen så den blir nog dessutom borta om några år och utbytt mot möbel, växthus eller vad vi nu kommer på vi vill ha där istället. Tack ändå.H Harmagedon skrev:
Jag har byggt spalje av liggande tryckta staketribbor och har geoduk under. Då slipper man att barn och hundar kan ta sig in under också. Vår ställning är fastgjuten i marken så den ska stå stadigt när det stormar, och står kvar ute året om.
Växter som funkar i ett skuggigt och torrt läge alltså? Blekgul sockblomma och liten flocknäva kan fungera. Men det blir ett ordentligt grävjobb att ta bort dem när ni är färdiga med studsmattan om de trivs.
Tack. Det är ju ett plus att mattan kan stå kvar ute året om och det var smart med spaljen.J jliljeha skrev:
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 181 inlägg
KirskålF Frag skrev:Det har blivit så att gräsmattan (moss/ogräs mattan)snarare) blivit helt sönderkörd av maskiner vid arbetet med ny avloppsbrunn. Vi sörjer inte det, får möjlighet att plana ut några områden och plantera nytt, vilket under studsmattan INTE ska vara vanligt gräs, möjligen något prydnadsgräs som inte behöver klippas. Jag är inne på mattbildande, gärna snabbväxande, "något" som inte behöver så mycket kärlek. Förslag på passande växt ELLER helt annan lösning på något snyggt sätt att slippa gräset under studsmattan men ändå ha det prydligt och lättskött mottages tacksamt.