Hejsan, jag ska sätta microliteväv i tvättstugan och tänkte då, att jag skulle köra våtrumsgrundfärgen som lim(står på burken att man kan göra de) ere nån som har nån erfarenhet av de???? jag provade en våd nu, o gav upp totalt, skiten torkade ju på millisekunder typ.

jag tog våtrumslim sedan väv och sedan grundade

Great skrev:
Hejsan, jag ska sätta microliteväv i tvättstugan och tänkte då, att jag skulle köra våtrumsgrundfärgen som lim(står på burken att man kan göra de) ere nån som har nån erfarenhet av de???? jag provade en våd nu, o gav upp totalt, skiten torkade ju på millisekunder typ.
Jag har kört min tvättstuga med Flüggers armeringsväv och deras våtrumssystem VA. Ej godkänd kombination, men i praktiken är den lika bra som kryssvävd glasfiber.

Man måste först grunda med våtrumsgrund utspädd 1:1 med vatten. Låt torka ett par timmar. Sedan rollar du flödigt med grund på väggen en vådbredd i taget. Sätt sedan upp väven i det våta och pressa igenom grundfärgen genom väven. Det blir söligt, men allt måste göras vått-i-vått. Rolla sedan ett lager på väven så att den blir hel genomvätt. Du måste sedan måla våtrumstäck inom 8-16 timmar. Detta för att grundfärgen skall kunna förena sig med täckfärgen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.