Hej alla händiga människor 
Skulle efter den kalla vintern koppla på slangen och tvätta bilen igår men det gick inte då det sprutade vatten från vattenutkastaren.
Först kopplade jag på slangen och därefter vred om vattennyckeln då kom vatten ut från stället där man vrider på vattnet istället. Se bifogad bild och pil för att se var vattnet sprutar ut.
Då kanske det är någon händig människa som kan tala om vad som behövs bytas eller vad som är fel ?
En packning eller byta någon reserv del ?
Denna vattenutkastare har några år på nacken då den suttit på huset sen vi flyttade in (2000) och har fungerat bra.
Alla tips tas tacksamt emot.
Bilen får väl vara skitig några dagar till
Tack på förhand
//Micke
Skulle efter den kalla vintern koppla på slangen och tvätta bilen igår men det gick inte då det sprutade vatten från vattenutkastaren.
Först kopplade jag på slangen och därefter vred om vattennyckeln då kom vatten ut från stället där man vrider på vattnet istället. Se bifogad bild och pil för att se var vattnet sprutar ut.
Då kanske det är någon händig människa som kan tala om vad som behövs bytas eller vad som är fel ?
En packning eller byta någon reserv del ?
Denna vattenutkastare har några år på nacken då den suttit på huset sen vi flyttade in (2000) och har fungerat bra.
Alla tips tas tacksamt emot.
Bilen får väl vara skitig några dagar till
Tack på förhand
//Micke
Ser ut som en Mattsson.
Här en beskrivning.
http://www.fmmattsson.com/pdf/instr_04/FMM4290.pdf
Kan vara kranöverdelen bild6.
Har den frusit sönder tro?
Här en beskrivning.
http://www.fmmattsson.com/pdf/instr_04/FMM4290.pdf
Kan vara kranöverdelen bild6.
Har den frusit sönder tro?
Klicka här för att svara
