3 379 läst ·
7 svar
3k läst
7 svar
Vattenutkastare under diskbänk
Hej.
Jag funderar på att installera en Vattenutkastare under diskbänken i vårt kök. Har vissa funderingar.
1. Vilka risker finns det att ha utkastaren placerad i detta utrymme?
2. Om en ballofix används efter varje gång man använt utkastaren rinner vattnet ändå tillbaka eller gör ballofixen att röret är fyllt av vatten?
3. Om jag förstått det rätt så täcker inte försäkringen om utkastaren inte installeras i våtutrymme. Hur stora skador kan egentligen en utkastare skapa?
Tack på förhand
Jag funderar på att installera en Vattenutkastare under diskbänken i vårt kök. Har vissa funderingar.
1. Vilka risker finns det att ha utkastaren placerad i detta utrymme?
2. Om en ballofix används efter varje gång man använt utkastaren rinner vattnet ändå tillbaka eller gör ballofixen att röret är fyllt av vatten?
3. Om jag förstått det rätt så täcker inte försäkringen om utkastaren inte installeras i våtutrymme. Hur stora skador kan egentligen en utkastare skapa?
Tack på förhand
Är det en utkastare för trädgårdsslang? En sån skulle jag inte ens vilja ha inomhus eftersom trädgårdsslangkopplingar ofta läcker.
Ska du ha trädgårdsslang från köket hade jag nog velat ha den på blandaren så att allt dropp hamnar i diskhon.
Ska du ha trädgårdsslang från köket hade jag nog velat ha den på blandaren så att allt dropp hamnar i diskhon.
Vis av egen erfarenhet då det är gjort exakt så här - räkna med att det blir rätt rejält med kondensbildning eftersom du spolar kallvatten under lång tid så rören bör isoleras på lämpligt sätt. En ballofix kan strypa flödet lite mer än man vill så satsa på en större kulventil med full innerdiameter.
P.s. annars ser jag inte att det skulle vara större risk för läckage än de "vanliga" installationerna under diskbänken.
P.s. annars ser jag inte att det skulle vara större risk för läckage än de "vanliga" installationerna under diskbänken.
Klicka här för att svara