Hej,

Håller på att bygga en utedusch med både varm och kallvatten. Min tanke är att sätta en vanlig duschblandare i duschen för att kunna reglera vattentemperaturen. Den ska matas med 2 (en varmvatten och en kallvatten) vanliga Gardena premium slangar som klarar 95 grader. Jag behöver koppla in en ny vattenutkastare på huset men hittar ingen som har både varm- och kallvatten i samma med 2 olika utkast. Har hittat en med både varm och kallvatten men med endast en utkastare. Jag vill inte ha så att utkastaren blandar utan det ska göras i duschen. Någon som vet om det går att få tag i en sådan? I värsta fall får jag ta 2 separata singelutkastare men hellst vill jag ha det i samma.

K
Rinkabyrör har haft en sådan från FM som jag planerat in att använda i vårt nybygge!

K
Rinkabyrör har haft en sådan från FM som jag planerat in att använda i vårt nybygge!

Edit: Kunde inte hitta den nu. Kan du inte ha dubbla enkla utkastare? Jag får kanske göra så på framsidan där jag tänkt ansluta ett utekök...

Krilleman
Ska du ha separata slangar för KV/VV så får du lov att sätta två enkla utkastare.

Kallebo skrev:

Edit: Kunde inte hitta den nu. Kan du inte ha dubbla enkla utkastare? Jag får kanske göra så på framsidan där jag tänkt ansluta ett utekök...
Jag har för mig att jag också sett en hos Rinkabyrör....

Visst funkar det med två separata men skulle hellst vilja ha det i samma.

Någon som vet vart den tagit vägen??😃

MrMacplay skrev:
Hej,

Håller på att bygga en utedusch med både varm och kallvatten...
Jag köpte en dubbel utkastare, dvs varmvatten + kallvatten förenas i ett utlopp på utsidan, från Rinkaby för ett par år sedan, men den kom aldrig till användning. Aldrig monterad alltså.

En sådan här: http://www.rinkabyror.se/artikel/fmm-vattenutkastare-varm-kall/
Med en sådan behöver du ju ingen separat duschblandare heller.

Du får köpa den billigt om du vill :)

KnockOnWood skrev:
Jag köpte en dubbel utkastare, dvs varmvatten + kallvatten förenas i ett utlopp på utsidan, från Rinkaby för ett par år sedan, men den kom aldrig till användning. Aldrig monterad alltså.

En sådan här: [länk]
Med en sådan behöver du ju ingen separat duschblandare heller.

Du får köpa den billigt om du vill :)
Jag vill inte behöva gå 20 meter för att få vattnet kallare/varmare😉 Men tack för erbjudandet.

Det blir 2 separata utkastare. Tack för all input👍

Krilleman
kulle skrev:
Bra pris
[länk]
Nej, ruskigt bra pris! :wow:

• Gilla
kulle
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.