Hej,
Jag behöver kolla bort en blandare för att sätta kakel, vad kan det vara för storlek jag behöver här?

http://i.imgur.com/K5qb8cF.jpg
Har inget skjutmått tyvärr men det är troligen standard då blandaren är en FM Mattson.
Jag behöver kolla bort en blandare för att sätta kakel, vad kan det vara för storlek jag behöver här?

http://i.imgur.com/K5qb8cF.jpg
Har inget skjutmått tyvärr men det är troligen standard då blandaren är en FM Mattson.
Produkter som diskuteras: "skjutmått"
Skjutmått
Skutmått, också känt som djupmått, är ett mätverktyg som används för att mäta djupet på hål, spår eller andra öppningar. De kan också användas för att kontrollera avståndet från en kant till ett invändigt ställe som är svårt
Läs mer
Slangarna som kommer från blandaren ser ju ut att sitta med mutter på rören från väggen, den ena utan mellanbit som ändrar dimension.
Spontant skulle jag tro att du behöver två lock att sätta dit under tiden ni kaklar och jag gissar på 15R, möjligen 20R. De kostar så pass lite så om du åker till en bygghandel så köp båda och lämna tillbaka de du inte använder.
Exempel på vad jag menar ser du på länkarna nedan
Invändig gänga på röret ser du här, då är det en propp
Utvändig gänga på röret kräver ett lock.
Spontant skulle jag tro att du behöver två lock att sätta dit under tiden ni kaklar och jag gissar på 15R, möjligen 20R. De kostar så pass lite så om du åker till en bygghandel så köp båda och lämna tillbaka de du inte använder.
Exempel på vad jag menar ser du på länkarna nedan
Invändig gänga på röret ser du här, då är det en propp
Utvändig gänga på röret kräver ett lock.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Jo men jag måste ha bort skåpet för att sätta kakel och tar man bort skåpet så försvinner blandaren med.
Jag har köpt 1/2" honor och det borde funka
D.v.s jag sätter det där som muttrarna till blandaren är kopplad och inte inne vid väggen.
Jag har köpt 1/2" honor och det borde funka
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Vanligt sågborr med härdade tänder, vad jag minns i alla fall.
Man får förstås borra ett centrumhål först med ett borr med hårdmetallskär.
Man får förstås borra ett centrumhål först med ett borr med hårdmetallskär.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden