2 357 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Vattenspill
Om en olycka inträffat vid ett enstaka tillfälle och några liter H20 letat sig ner mellan laminatgolvet och golvspånskivan, blir det bekymmer längre fram? Eller krävs det kontinuerlig tillförsel av vatten under en längre tid för att en fuktskada ska uppstå? Jag inser att det bästa varit att lyfta på laminaten och låta det torka, men det är inte så enkelt, därav frågan...
Beror lite på uppbyggnaden av ditt golv. Hur enkelt fukten kan diffundera bort och hur många liter. Så det är nog inte så stor risk, men omöjligt att säga.
Såklart att det är bäst att ta bort golv och torka ut. Inte ringt försäkringsbolaget?
Såklart att det är bäst att ta bort golv och torka ut. Inte ringt försäkringsbolaget?
Kanske kan vara bra att anmäla iaf. Beroende på försäkringsbolag kanske de kan mäta fukt utan förstöra ditt golv.
Då vet du om det är problem eller ej. Anmäler du inte och kommer några månader senare kanske försäkringsbolaget ser på skadan annorlunda.
Men jag tror inte det bör vara någon fara. Är det på övre plan skulle jag inte brytt mig alls om det inte syns något underifrån.
Då vet du om det är problem eller ej. Anmäler du inte och kommer några månader senare kanske försäkringsbolaget ser på skadan annorlunda.
Men jag tror inte det bör vara någon fara. Är det på övre plan skulle jag inte brytt mig alls om det inte syns något underifrån.
Klicka här för att svara