4 806 läst ·
22 svar
5k läst
22 svar
Vattenskada pga torktumlare
Hitta förövrigt felet på tumlaren. Flotören som sitter och ska bryta hade lite ludd på sig och nådde inte upp till brytaren... sjukt känslig konstuktion..... borde ju sitta nån givare som känner av att det svämmar över...
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
På den tiden vi hade torktumlare (det är åtta år sedan nu) tömde vi vattenbehållare3n varje gång innan tumlaren startades.
Gör man inte så längre?
Off topic: Jag vet folk som aldrig stänger av inkommande vatten till disk- eller tvättmaskin.
Ändå är det så enkelt och tar ett par sekunder. Varför är vi så lata?
Gör man inte så längre?
Off topic: Jag vet folk som aldrig stänger av inkommande vatten till disk- eller tvättmaskin.
Ändå är det så enkelt och tar ett par sekunder. Varför är vi så lata?
Jo vi tömmer alltid behållaren... men denna gång va det någon som glömde bort det... och det lär ju hända igen
Samma sak med kranen om man ska sätta på den varje gång så kommer det ju glömmas bort någon gång och då får maskinen inget vatten. Finns väll skydd här hoppas jag men... vem vet
Samma sak med kranen om man ska sätta på den varje gång så kommer det ju glömmas bort någon gång och då får maskinen inget vatten. Finns väll skydd här hoppas jag men... vem vet
De flesta modeller av kondenstumlare har väl en pausfunktion som gör att om behållaren med vatten eller "luddfiltret" i luckan blir fullt så går inte maskinen.
Med dagens teknik borde det vara krav på att alla maskiner, iaf nya, har det som standard.
Vi verkar inte tänka så bra nu för tiden, gäller mig också.
Hoppas att du löser ditt lilla problem på ett smidigt sätt.
Mvh P-A
Med dagens teknik borde det vara krav på att alla maskiner, iaf nya, har det som standard.
Vi verkar inte tänka så bra nu för tiden, gäller mig också.
Hoppas att du löser ditt lilla problem på ett smidigt sätt.
Mvh P-A
Panelen sitter inte fast alls i mot tätskiktet men limmad mot skivan bakom högre upp.
Om behållaren blir full är det en flottör som petar på en microbrytare. Problemet är ju att om denna hakar upp sig så kör den vidare ändå..... Borde ju definitivt finnas två "sensorer" för detta där en kan fela
Om behållaren blir full är det en flottör som petar på en microbrytare. Problemet är ju att om denna hakar upp sig så kör den vidare ändå..... Borde ju definitivt finnas två "sensorer" för detta där en kan fela
Det ser ut som du har tillgång till avloppet där. På flera torktumlare går det att koppla bort vattenbehållaren och låta en slang leda vattnet direkt till avloppet. Så har vi gjort, riktigt smidigt, behöver aldrig tömma vattenbehållaren Det kanske går på din maskin med?
Ser inget på baksidan som är gjort för detta men jag hade ju isär lite och gjorde rent där flotören satt så ja skulle kunna sätta en ny slang som går till avloppet istället för tanken Avloppet är ju dock anpassat för tvätmaskinens utblås..går ju att modifiera såklart men..
Klicka här för att svara
