D09
Hejsan

Idag när jag monterade avloppet till handfatet i badrummet så var det en höjdskillnad mellan utloppet och avloppsröret i väggen.

För att det skulle "passa" så blev jag tvungen att dra ut övre delen ur vattenlåset.

Kan man göra så eller blir t ex vattenlåset ur funktion? :)

• DSC02124.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det går bra att göra så. Det är meningen att man ska kunna justera höjden. Man får bara se upp så inte man drar ut röret för långt så att packningen inte tätar.

D09
Tacka, då kan jag känna mig lugn igen =) Passar på att fråga en sak till =)

Har dragit kopplingarna till blandare, vägganslutningar etc och kom precis på att jag har inte monterat någon lin med pasta alt gängtejp.... ska man ha det på såna kopplingar?

:blushing:

Några tips i övrigt gällande åtdragningar av alla dess kopplingar =)

• DSC02133.jpg
    Skapa konto
  • DSC02134.jpg
    Skapa konto
  • DSC02132.jpg
    Skapa konto
Vänstra slangen på första bilden i inlägg #3 ser inte ut att må bra...

D09
Nä, tyckte det också.... lutar åt vvs kyrkogården för den =)

Nä, men du har vinklat den för mycket.

D09
ingen risk att rören tar skada om dom "veckas" ? Det är väl bara en vanlig pexslag i den eller? =)

Krilleman
Nej, du ska inte använda gängtape/lin i dina kopplingar. Klämringskopplingarna är färdigsmorda från fabrik (gäller vatette 12&15) Bra val, som jag alltid sagt, köp kvalite! Däremot brukar det inte skad med lite locherpasta på gängorna/koniska ytorna på blandarfästen.

Jag skulle tro att det är en gummislang i den slangen som är veckad. Samt att blandaren sitter upp och ner!

D09
Tackar =) Skönt då slipper jag förhoppningsvis göra om det jobbet.

Sant, blandaren är upponer =) Ville ha den sådan för att kunna komma åt reglaget samt få slagen uppåt. =) ( sitter brevid toan )

Så du tror inte att slangen har skadats då =)

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.