Hejsan
Idag när jag monterade avloppet till handfatet i badrummet så var det en höjdskillnad mellan utloppet och avloppsröret i väggen.
För att det skulle "passa" så blev jag tvungen att dra ut övre delen ur vattenlåset.
Kan man göra så eller blir t ex vattenlåset ur funktion?
Idag när jag monterade avloppet till handfatet i badrummet så var det en höjdskillnad mellan utloppet och avloppsröret i väggen.
För att det skulle "passa" så blev jag tvungen att dra ut övre delen ur vattenlåset.
Kan man göra så eller blir t ex vattenlåset ur funktion?
Tacka, då kan jag känna mig lugn igen =) Passar på att fråga en sak till =)
Har dragit kopplingarna till blandare, vägganslutningar etc och kom precis på att jag har inte monterat någon lin med pasta alt gängtejp.... ska man ha det på såna kopplingar?
:blushing:
Några tips i övrigt gällande åtdragningar av alla dess kopplingar =)
Har dragit kopplingarna till blandare, vägganslutningar etc och kom precis på att jag har inte monterat någon lin med pasta alt gängtejp.... ska man ha det på såna kopplingar?
:blushing:
Några tips i övrigt gällande åtdragningar av alla dess kopplingar =)
Produkter som diskuteras: "gängtejp"
Gängtätningstejp
Gängtätningstejp, ofta känd som PTFE-tejp eller Teflon-tejp, används vanligtvis för att försegla rörgängor i VVS-applikationer för att förhindra läckage vid lederna. Denna typ av tejp är mycket tålig mot kemikalier och höga
Läs mer
Nej, du ska inte använda gängtape/lin i dina kopplingar. Klämringskopplingarna är färdigsmorda från fabrik (gäller vatette 12&15) Bra val, som jag alltid sagt, köp kvalite! Däremot brukar det inte skad med lite locherpasta på gängorna/koniska ytorna på blandarfästen.
Jag skulle tro att det är en gummislang i den slangen som är veckad. Samt att blandaren sitter upp och ner!
Jag skulle tro att det är en gummislang i den slangen som är veckad. Samt att blandaren sitter upp och ner!
Tackar =) Skönt då slipper jag förhoppningsvis göra om det jobbet.
Sant, blandaren är upponer =) Ville ha den sådan för att kunna komma åt reglaget samt få slagen uppåt. =) ( sitter brevid toan )
Så du tror inte att slangen har skadats då =)
Sant, blandaren är upponer =) Ville ha den sådan för att kunna komma åt reglaget samt få slagen uppåt. =) ( sitter brevid toan )
Så du tror inte att slangen har skadats då =)
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden