Bygeln som man drar i ger ofta med sig när det sitter ordentligt, då får man hoppas att det finns plats att stoppa in fingrarna nere i låset så man kan dra där, brukar gå lättare om man kan vicka lite fram å tillbaka samtidigt som man drar rakt upp.
Smörj gummiringen innan du stoppar tillbaka låset så slipper du kämpa nästa gång golvbrunnen behöver rensas.
EDIT Nu förutsatte jag att du menade golvbrunnen, men det kanske var tvättställslåset du menade?