Hej, jag var nog lite för snabb när jag installerade vårat nya vattenlås (mitt i natten, hm) och borrade (som 2a visar) upp båda hålen och kopplade in diskmaskinen vid den röda pilen och den vita på motsatt sida.
Jag misstänker att diskmaskinen borde ha kopplats in vid den gröna istället (som ej ännu är borrat). Men nu är ju båda hålen uppborrade så jag kan inte flytta slangen till den gröna pilen, eller har någon ett tips på hur jag kan täta hålet (vid den röda pilen)?
Kommer jag att få problem med att utloppsvattnet från diskmaskinen sprutar över i den vita och att det kommer att ligga kvar vatten där tror ni?
Jag misstänker att diskmaskinen borde ha kopplats in vid den gröna istället (som ej ännu är borrat). Men nu är ju båda hålen uppborrade så jag kan inte flytta slangen till den gröna pilen, eller har någon ett tips på hur jag kan täta hålet (vid den röda pilen)?
Kommer jag att få problem med att utloppsvattnet från diskmaskinen sprutar över i den vita och att det kommer att ligga kvar vatten där tror ni?
Plugga det felaktigt uppborrade hålet borde du kunna göra med vadsomhelst som passar. En gammal champagnekork kanske?
Har du ingen har du iaf en anledning att köpa en flaska champagne o prova
(Givetvis funkar mosserande också)
Annars kan du nog googla gummiplugg/gummikork o hitta något lämpligt!
Har du ingen har du iaf en anledning att köpa en flaska champagne o prova
Annars kan du nog googla gummiplugg/gummikork o hitta något lämpligt!
Tack för kork och dryckestipset... 
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Dålig lukt i tvättrum - Får ej upp vattenlås
Vatten & Avlopp -
Få upp 15 meter rör ur djupborrad brunn?
Vatten & Avlopp -
Vad har ni för upplevelser av Prevex Easyclean vattenlås
Vatten & Avlopp -
Pemslang i djupborrad brunn åker upp vid stopp
Vatten & Avlopp -
Börjar min pump ge upp? Djupborrad
Vatten & Avlopp