I Juni ringde BRF Masthugget vattenläcka orsakat av MVB Astor bygg, i lokaler som skall byggas om till lägenheter ovanför. Vi åkte dit det konstaterades att golvet skulle rivas och torkas upp . Efter tork tog Relita Asbest prov och skickade till Safecontroll inget asbest blev provsvaren. Då kom PEAB och skulle återställa men tog ytterligare prov ang asbest, då visade det att asbest fanns. Då stängdes lägenheten och sanering påbörjades. Under denna tid felborrades ett stort hål av MVB i lokalen över i deras golv ner i vårt tak.när saneringen var klar startade PEAB återställande av lägenheten golv kök mm, MVB lagade hålet i taket. Ca en vecka efter ringde PEAB och berättade att ytterligare en vattenläcka skett av MVB nu i badrummet . Halva taket rivs och torkning påbörjas. BRF anser att hela taket skall rivas och bjälklaget bytas jag är nöjd. Men då jag kommer dit är taket ihoplappat jag ifrågasätter det, och svaret blev att det var det bästa att göra. Inspektionsluckan till badrummet är torr men har svällt ifrågasatte det fick till svar att det kommer inte att synas . MVB ville i allt detta kaos även ha tillgång till förrådet, då mycket av möbler står där av naturliga skäl . Jag tyckte att det får vänta och det godtogs men fick kommentar att jag bromsade deras jobb. Tog en titt i förrådet och där var det ändå borrade hål i taket och fullt med damm på möblerna där. Då bad jag MVB att tömma förrådet och flytta möbler mm i fall ytterligare missöde händer. Har mailat Henrik Ljungdal VD hur detta är möjligt men han hänvisar till hans personal .

• Delvis reparerat badrumstak med synlig inspektionslucka och spacklade sprickor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En skadad spånskiva med fuktfläckar står uppställd mot ett radiatorelement.
    Skapa konto
  • Felborrat hål i vitt tak med trädetaljer, vilket orsakade en vattenläcka.
    Skapa konto
  • Källare med oordning, täckt toalett och skadat golvet indikerande vattenläcka och renoveringsarbete.
    Skapa konto
  • Avfuktare i hörn av rum under renovering med skyddsplast och upprivet golv.
    Skapa konto
  • Öppnat tak med synliga träbjälkar och rör, asbestsaneringsetikett, tecken på vattenskada och reparationer.
    Skapa konto
  • Inplastade föremål med asbestvarningsband efter en sanering.
    Skapa konto
  • Skadat tak med stort hål och lösgjort material som ett resultat av byggnadsmissöde.
    Skapa konto
Och vad ska vi diskutera?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.