Se bilder så har jag 3 märken från vattenglas som tidigare ägare sannolikt fått av att något stått väldigt länge…
Så illa som det ser ut på bilden i vinkel ser det verkligen inte ut men var bra vinkel och ljus för att bättre visa.
Jag har provat allt för att försöka få bort märkena. Kalk/rost-medel (två märken som fått verka 10min, vågar inte mer), citron, bakpulver, nanosvamp, såpa, diskmedel med varm trasa som legat på 15min. Inget biter ens det minsta…
Märkena måste ligga djupare/under ”lacken”.
Idéer, tips?
Kan man putsa på nåt som håller uppifrån för att dölja, även om man behöver applicera ibland?
Vi har en del bänkskivor, köksö och underlimmad ho, så är en större investering att byta som vi gärna puttar en del år bort. Köket är bara 5-6 år.
Så illa som det ser ut på bilden i vinkel ser det verkligen inte ut men var bra vinkel och ljus för att bättre visa.
Jag har provat allt för att försöka få bort märkena. Kalk/rost-medel (två märken som fått verka 10min, vågar inte mer), citron, bakpulver, nanosvamp, såpa, diskmedel med varm trasa som legat på 15min. Inget biter ens det minsta…
Idéer, tips?
Kan man putsa på nåt som håller uppifrån för att dölja, även om man behöver applicera ibland?
Vi har en del bänkskivor, köksö och underlimmad ho, så är en större investering att byta som vi gärna puttar en del år bort. Köket är bara 5-6 år.
Nu hade jag en mörkare mer melerad bänkskiva. Dolde märken som dessa med att dutta permanenta färgpennor i olika grå-svart färger. (Sharpie) Fick göra om igen efter ett tag.
Prova med T-röd tar bort det mesta och funkar på laminatytor, gör även skivan ren om den ser flammig ut.W Wannabe-snickarn skrev:Se bilder så har jag 3 märken från vattenglas som tidigare ägare sannolikt fått av att något stått väldigt länge…
Idéer, tips?
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Nivell/Granab eller XPS-isolering under platta med golvvärme?
Golv -
Leda bort dagvatten precis under grus?
Grund & Markarbeten -
Källargrund. Risk för ras under klacken?
Grund & Markarbeten -
Fotade under huset, fläcken är kvar, mögel?
Övrigt husrelaterat -
Ånej, spacklet syns som ljusa fläckar under lacken
Golv