Hej vi har vattenburna element här hemma, men har dem inte på, har dragit ner värmen på noll då vi värmer upp med kamin.
Min fråga är om man kan stänga av (vad den nu heter) där man ställer in graderna på vattnet till elementen.
Den som står ovanpå varmvattenberedaren.
Kan i princip noll om el och vatten som ni märker
Hälsningar Pierre
Min fråga är om man kan stänga av (vad den nu heter) där man ställer in graderna på vattnet till elementen.
Den som står ovanpå varmvattenberedaren.
Kan i princip noll om el och vatten som ni märker
Hälsningar Pierre
En äldre EPT 13 , det går utmärkt att ställa brytaren på noll, om jag inte minns fel så sitter cirk-pumpen ini den och stänger du av så stannar cirken. När du då startar upp efter en längre tid kanske inte pumpen vill snurra. Den har kärvat fast och då måste man hjälpa igång den, annars som synes ställa finjusteringen långt till vänster, startar inte pannan med några lysdoder så är det klart.
Börjar någon diod att lysa så måste värmekurvan ställas ner, ( den delen sitter bakom luckan, den är på gångjärn,lossa skruvarna på vänster sida ) , och kan var märkt med 1 -10 eller A -E , vrids då till min, cirk-pumpen kommer då att gå konstant och inte fastna, valet är ert
Börjar någon diod att lysa så måste värmekurvan ställas ner, ( den delen sitter bakom luckan, den är på gångjärn,lossa skruvarna på vänster sida ) , och kan var märkt med 1 -10 eller A -E , vrids då till min, cirk-pumpen kommer då att gå konstant och inte fastna, valet är ert
Tack för snabbt och väldigt bra svar för en nybörjare, vi använder inte elementen, eller tanken är att inte använda dem alls, har haft de avstängda i vinter, så stänger av och hoppas på att (om vi startar igen) att den går igång
Vid uppstart och den inte går i gång, när du hittar pumpen så stäng av pannan, det sitter det en blank skruv som en gammal 50 öring i ändan på pumpen., Lossa den ( kommer inte många droppar vatten ) sätt in en mejsel mot axeln, är ett skruvspår där och snurra runt på den så kommer den att starta när du startar pannanM Musikvante skrev:
Klicka här för att svara