Hej. Har Wirsbo golvvärme i lägenheten och badrumsgolvet är iskall! Det var varmt några veckor sedan så jag försöker luska ut hur man löser det här. Testade med att lossna på aktuatorn så det skulle bli full flöde, men det blir ändå inte varmt. Behöver jag avlufta? Hur gör jag? Huset är byggt 2006.

• Wirsbo golvvärmesystem med ventiler och anslutningar, labels visar olika zoner som badrum och vardagsrum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Går cirkulationspumpen (utanför bild uppe till vänster)?

Den typen av cirkulationspump håller ofta bara ca 4-5 år, i bästa fall ca 7-8 år innan keramiklagerkulan som pumphjulet hänger på skär.

Demmpa Demmpa skrev:
Går cirkulationspumpen (utanför bild uppe till vänster)?

Den typen av cirkulationspump håller ofta bara ca 4-5 år, i bästa fall ca 7-8 år innan keramiklagerkulan som pumphjulet hänger på skär.
Jo, den går. Resterande rum är varma, så jag antar att den fungerar som den ska.

R rnskibum skrev:
Jo, den går. Resterande rum är varma, så jag antar att den fungerar som den ska.
Golvvärmen i badrummet har en egen cirkulationspump eftersom det sitter en golvvärmeshunt mellan fördelarna till radiatorerna och golvvärmeslingan i badrummet.

Cirkulationspump av märket Grundfos, använd för golvvärme i badrum.
Skapa konto

Bild av Wirsbo Push12 golvvärmeshunt med termostatventil, ansluten till ett pumphus, och tillhörande textbeskrivning och diagram.
Skapa konto

Demmpa Demmpa skrev:
Golvvärmen i badrummet har en egen cirkulationspump eftersom det sitter en golvvärmeshunt mellan fördelarna till radiatorerna och golvvärmeslingan i badrummet.

[bild]
[bild]
Kan jag läsa mer om pumpen? Var är källan till bilden?

Det är inga radiatorer här, alla går till golvvärmeslingor i lägenheten.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.