12 804 läst ·
15 svar
13k läst
15 svar
Vattenburen värmefläkt
Sida 1 av 2
Hej
Jag har funderingar kring en vattenburen värmefläkt i garaget.
Det behöver inte vara värme på alltid där men när jag e där o jobbar ibland så hade det varit trevligt med lite värme.
Jag vet att det låter om dessa men det e inget jag bryr mej om.
Var får man tag på en sådan och vad heter en sådan fläkt?
Jag har funderingar kring en vattenburen värmefläkt i garaget.
Det behöver inte vara värme på alltid där men när jag e där o jobbar ibland så hade det varit trevligt med lite värme.
Jag vet att det låter om dessa men det e inget jag bryr mej om.
Var får man tag på en sådan och vad heter en sådan fläkt?
Produkter som diskuteras: "fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Medlem
· jönköping
· 73 inlägg
Hej
Rinkaby rör har bra fläktkonvektorer.
Henrik
Rinkaby rör har bra fläktkonvektorer.
Henrik
Vill du värma upp nåt fort krävs mycket effekt.
Den effekten uppnår du genom stor avkylning av vattnet så du vill kyla av vattnet mycket.
Att du får elda oftare blir liksom en oundviklig bieffekt.
Den effekten uppnår du genom stor avkylning av vattnet så du vill kyla av vattnet mycket.
Att du får elda oftare blir liksom en oundviklig bieffekt.
Ja det är ju inte så att du blir av med värmen hux flux för att du får kallare retur.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 045 inlägg
Med större uppvärmd yta/volym så brukat det gå mera ved.Pompe1997 skrev:
En fläktkonvektor / aerotemper är egentligen bara ett litet element men för att förbättra uppvärmningen av luften (och nedkylningen av radiatorvattnet) så har man satt dit en fläkt som bättrar på luftflödet.
Protte
Medlem
· Västerbottens län
· 18 045 inlägg
100 kvm, 50W/m2 ger ca 5 kW installerad effekt, har du vedeldning och eldar när tanken är 50 grader så får du ett delta T på 30-40 grader (beroende på önskad temp i garaget så då finns det i databladet för elementen vilken effekt de kan ge.
Protte
Protte