2 328 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
Vattenburen värme på övervåning...
Vi ska lägga in vattenburen värme på övervåningen. Nu ligger det 22mm golvspån på golvet och övervåningen har 65kvm golvyta och vi har två stora öppningar till undervåningen (7,6 resp. 5,4kvm), frågan är vilken lösning vi ska välja:
1 Fräsa/såga spår i de befintliga skivorna.
2 Spårskivor i spån på befinliga skivor.
3 Spårskivor i cellplast på befinliga skivor.
4 Gjuta in slingor på befintliga skivor.
Alt 4 gillar jag inte riktigt. Alt 1 lär ju vara billigast och jobbigast, men hur blir bärigheten?
Vid alt 2 & 3, hur gör man skarvarna när rummen inte har idealiska mått? Dessa känns även dyrast.
Tips och råd emot tages gärna...
1 Fräsa/såga spår i de befintliga skivorna.
2 Spårskivor i spån på befinliga skivor.
3 Spårskivor i cellplast på befinliga skivor.
4 Gjuta in slingor på befintliga skivor.
Alt 4 gillar jag inte riktigt. Alt 1 lär ju vara billigast och jobbigast, men hur blir bärigheten?
Vid alt 2 & 3, hur gör man skarvarna när rummen inte har idealiska mått? Dessa känns även dyrast.
Tips och råd emot tages gärna...
Ifall man ska förlägga klinkers ovanpå, räcker det med att lägga 12mm gips ovanpå plåtarna eller måste man ha golvspån igen o sedan golvgips? gäller kök o hall.sandhall skrev:
Jag har golvvärme både uppe och nere. Glespanel på bjälklag, golvvärme plåtar och sedan upp-ocn-nedvänd vanlig gips och 14mm parkett på det. I våtrummen och hallen är det klinkers och under det golvgips istället för vanlig gips.
Klicka här för att svara