Det blir inga värmeränder. Gipsen sprider värmen bra, dessutom har du plåtar som fixar detta.

Jag mätta lite på mitt golv, kommer dock bara åt en ände. Där bygger limmet bara 1-2mm. Kanske är det något mer mitt under en skiva. Jag vill minnas att jag använde en rätt fintandad spackel. 6 eller 8mm.

Om jag skulle skippa det "riktiga" limmet skulle det nog få bli kakelfix istället. Jag tycker dock du ska lyssna på dom råd du får i fackhandeln och köra på det du själv tror mest på.

Angående passningen mot angränsande golv. Är det bara millimeter fel kan du ju lätt fixa deta med fixet när du sätter plattorna. Annars kan du ju lägga en stålskena i skarven. Du glömmer snabbt bort den!

JohanGs lösning på golvvärmen är cool. Dock är det inte så lätt att få betongen på rätt ställe för amatören......

Ja, man blir villrådig. Nuförtiden så har man tillgång till för mycket information, överrallt, om man letar, vilket gör det så otroligt svårt, i alla fall för mig, eftersom jag vill det ska bli rätt men inte kosta något. Det slutar alltid med det dubbla och en massa överarbetat :)

Men bilen kommer i morgon med dubbla lager gips så jag får ta ställning när jag lägger översta lagret hur jag gör. Tack för alla råd och tips Mathias. Jag kommer säkert med fler frågor i ämnet när jag väl kommit en bit på vägen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.