Har en del i källaren som används som tvättstuga, med 3 småbarn är det ganska stora mängder tvätt som ska torkas/hängas. I dagsläget har jag ett element men när vi tvättar mycket tar det lång tid för tvätten att torka. I samband med källarrenovering tänker jag använda elementet i tvättstugan på annat ställt och fick ett tips från rörläggaren att sätta en vattenburen fläktkonvektor i tvättstugan.

Tvättstugan är ca 20 kvm.

Vad har ni för tips på konvektorer, storlek effekt mm mm.

Har kollat åt detta hållet: https://www.dinvvsbutik.se/sv/artiklar/flaktkonvektor-339-m3_h.html?gclid=COfYpMuXntICFQEo0wodTuAOUA

Tack på förhand.

Henrik

Har en Woods med.

Vi har en fläktkonvektor i tvättstugan, den ser ut som innedelen till en luftvärmepump och kan kasta luften i fasta lägen eller i "swing".

I kombination med en fuktstyrd Paxfläkt är den väldigt effektiv och kläderna torkar snabbt.

Som sagt, en riktig avfuktare. Du kommer ha nytta av den, hela källarmiljön blir bättre med en avfuktare och kläder torkar otroligt snabbt.

• Gilla
ei78
  • Laddar…
plaggis skrev:
Som sagt, en riktig avfuktare. Du kommer ha nytta av den, hela källarmiljön blir bättre med en avfuktare och kläder torkar otroligt snabbt.
Som jag sa så har jag en riktig avfuktare (samma du länkade till) och är inte nöjd med den lösningen.

hfghenke skrev:
Som jag sa så har jag en riktig avfuktare (samma du länkade till) och är inte nöjd med den lösningen.
Sorry, såg inte att det var TS som svarade om avfuktare... Trodde det var en annan användare! :banghead:

Vad är det som gör att du inte är nöjd med avfuktarlösningen. Har själv en WOODS och det fungerar klockrent!

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.