2 243 läst ·
13 svar
2k läst
13 svar
Vatten ur renslucka?
Hej!
Såg när jag höll på i trädgården och bytte ett trasigt lock på en renslucka att där kommer upp vatten. Misstänker att det är tecken på stopp? Alla avlopp rinner undan som dom ska förutom en toalett som rinner undan sakta. Ska man köpa ett rensband och bara köra ner där och hoppas på det bästa?
Lika bra att fråga, är dålig på just avlopp. Sökte lite men hittade inget svar.
Mvh
Såg när jag höll på i trädgården och bytte ett trasigt lock på en renslucka att där kommer upp vatten. Misstänker att det är tecken på stopp? Alla avlopp rinner undan som dom ska förutom en toalett som rinner undan sakta. Ska man köpa ett rensband och bara köra ner där och hoppas på det bästa?
Lika bra att fråga, är dålig på just avlopp. Sökte lite men hittade inget svar.
Mvh
Produkter som diskuteras: "rensband"
Rensband för stopp i avloppet 7,5 m
För avloppsrensning
74 kr inkl moms
Läs mer
Alltså, jag satte spaden i det när jag flyttade på lite jord som låg ovanpå. Varpå plastlocket pajjade så köpte ett nytt och bytte och när jag skulle byta var de vatten upp till locket. Gick in och spolade i toan och när man spolar där rinner det över lite grann i rensröret utomhus om du hajjar hur jag menar och det har runnit undan lite sakta i toan ett tag.dj_fluffy skrev:
Då skulle jag rekommendera dig att få röret spolat, antingen å göra d själv med en spolslang/rensband eller så ringer du en spolbil/spolbuss , å får det renspolat en gång för alla. ( vissa firmor har fasta priser när det gäller stopp i ledningen).
( för att göra det så tydligt d bara går, om du kikar ner i rensröret/luckan. Om du inte ser att d e tomt i botten på ledningen, utan det står fullt med vatten/skit, då äre något galet som har hänt, och med lite tur, så räcker det med att få ledningen spolad )
( för att göra det så tydligt d bara går, om du kikar ner i rensröret/luckan. Om du inte ser att d e tomt i botten på ledningen, utan det står fullt med vatten/skit, då äre något galet som har hänt, och med lite tur, så räcker det med att få ledningen spolad )
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden