4 699 läst ·
3 svar
5k läst
3 svar
Vatten upp genom golvbrunnen
Hej!
Jag bor i en lägenhet. I dag kom det upp lite avloppsvatten från golvbrunnen. Inte så mycket, men det blev en liten pöl runt golvbrunnen och det stank verkligen. Vi använde inget vatten vid tillfället, så antagligen berodde det på någon grannes vatten. Vattnet rann ner i golvbrunnen efter kanske tio sekunder och nu rinner det undan som vanligt när vi spolar vatten. Undrar: Är det här något som någon behöver kika på (jag bor i en bostadsrätt)? Eller är detta något vanligt som kan hända? Tänker eftersom det inte blev så dramatiskt och verkar löst. Vad säger ni?
Jag bor i en lägenhet. I dag kom det upp lite avloppsvatten från golvbrunnen. Inte så mycket, men det blev en liten pöl runt golvbrunnen och det stank verkligen. Vi använde inget vatten vid tillfället, så antagligen berodde det på någon grannes vatten. Vattnet rann ner i golvbrunnen efter kanske tio sekunder och nu rinner det undan som vanligt när vi spolar vatten. Undrar: Är det här något som någon behöver kika på (jag bor i en bostadsrätt)? Eller är detta något vanligt som kan hända? Tänker eftersom det inte blev så dramatiskt och verkar löst. Vad säger ni?
Lite komiskt med att det verkar löstF flar skrev:Hej!
Inget säkert svar men om alla spolar typ samtidigt och du bor längst ner i denna bostadsrätt och kanske närmast brunnen till det kommunala avloppssystemet så kan det säkerligen komma tillbaka.
Men ligger inte detta på BRF ansvar?
Låter som begynnande stopp i stamledningen på avloppet om du inte använde avloppet samtidigt.
Vilken våning bor du på?
Det är föreningens ansvar att hålla avloppstammarna fria från stopp.
Anmäl din misstanke till ordförande/kontaktperson direkt!
Vilken våning bor du på?
Det är föreningens ansvar att hålla avloppstammarna fria från stopp.
Anmäl din misstanke till ordförande/kontaktperson direkt!
Klicka här för att svara